Hjul?

(Edit; Matte kom på en sak – Om ni har orm-skorpion eller krokodil-fobi bör ni inte titta på bildspelet. Ledsen att varningen kom så sent… //matte)

Jahaja… julen gick förbi. Och veet ni vad den hade med sig? MAT! Maaaassor med mat! Men tror ni jag fick smaka en endaste bit? Nä! Just det! Men jag fick smaka lite sånt där som sticker i näsan och som matte tycker är gott. Matte tyckte det var en utomordentligt korkad idé att bjuda mig på sånt. Och jag är böjd att hålla med…. För jag spydde. Usch! (Ja, att bjuda en hund på whiskey var nog årets dummaste idé… Visserligen inte mer än ett par droppar, men ändå… Matte blev arg! //matte)

Men i alla fall, när alla de där mänskorna ätit färdigt (jäklars vilken tid det tog!) så fick vi massa paket. Julen är en bra grej tycker jag. 🙂 Fast jag fick ligga i en sån dära ”temporär bur” som matte sa. För jag var visst lite för mycket över allt tydligen… hehe… Jag är ju corso! 😀

Fast precis innan vi skulle åka hem igen nästan, då sov jag. Matte bara suckade. När vi kom hem så typ somnade jag direkt. Matte var bara jättetrött och somnade hon också.
Och precis när vi somnat så skulle matte gå upp igen! 😯 Värsta dumma! (Jaa, det kändes så. Ögonlocken gick igen – sen ringde klockhe-tet! 😛 //matte)

Åsså när matte gått så sov jag lite till, värsta bra ju! Och precis när jag var färdigsovad då kom mattemamman! 😀 Sen gick vi aaaasa-långt! Kan ni tro att jag är jättetrött nu? *nickar* Jeeeeepp!

Jag frågade matte vad hon egentligen pysslar med på det där jobbet som inte jag får följa med till, så då tog hon lite bilder på sina jobbarkompisar. Åsså sa hon att hon låter mänskor komma och klappa på de?! Eh? Va? Får man göra så? Ta betalt för att okändisar ska klappa på ens kompisar? Låter ju skitmärkligt!

Aja, här är de i alla fall, tillsammans med lite bilder från hjulen (som tydligen heter jul utan ‘h’…)

Just ja, sen ville matte visa vår lilla ”försök-trötta-ut-Lix-innan-julen-börjar”-video. Jo, alltså, det gick ju ganska bra för jag blev skitatrött, men sen blev jag pigg så fort jag kom till mattemoster och de. 🙂

(Filmat med mobilen, därav ”kvaliteten” //matte)

3 responses

  1. Hoppas ni har haft en trevlig jul 🙂 Oj vad din matte låter ung:-):-) Jag ska nog hälsa på dig nån gång om jag ser dig på monstret eller schabraket:-) Eller hur det nu va.-)

    Iallafall så finns det en utmaning till dig på min blogg, vill din matte göra den oxo så får hon … men det är ju faktiskt din blogg:-)

    *nospussar*

  2. Yeay! Vi har haft skitabra! Eller ja, jaaag har haft det bra, matte har ju jobbat! Toka!
    Hihi! Ja gör det! 😀
    Matte säger att hon känner sig så ung som hon låter på rösten men hennes körkort (måste man tydligen ha sånt för att åka minimonster..) hävdar att hon är född 1976. Det är typ huuuundra år sen… 😛
    Den har jag svarat på nu! Värsta kul ju!

  3. Pingback: Julafton blev full av det mesta men knappast lugn o ro och nya året ska ge Värmdö alla poäng som går att fås. Basta! ;P « VHC-bloggen

Kommentera

