Tumlarkräks

Nä, jag har inte gått under jorden men matte säger att hon har så mycket att stå i (då får hon väl plocka upp från golvet då?) att hon inte hinner med nåt annat än det hon står i… Värsta skumt ju!

Visste ni att torktumlare kan kräkas? Matte sa att det såg ut som det i hennes rum. Jag har aldrig träffat en torktumlare, men jag har ju också kräkts förut, så det måste ju vara en sorts hund av nåt slag kanske?

Jag ska hjälpa matte att städa lite, sen ska jag tvinga henne att skriva om allt som vi står i. Så det så. *skjuter ut hakan* Basta! (Jojo, lilla gubben… Tvinga på du, om du kan 😉 // matte)

6 responses

  1. Tumlarkräks…hehe, sicket påfundigt ord 😉

    Ja, ja, berätta nu vad ni står i…väntar med spänning 🙂

    Här står vi också i…husse kom hem med ett stort träd som han fått igår…och vi ska ha det inne..:O
    Gran kallas det för 😉 HAr du också en sån?

    Kram på dig grabben

  2. Va? Träd inne!? Wow! Det vill jag också ha! *tittar bedjande på matte*
    Mäh! Vaddå ”ska jobba hela julen så det är onödigt”?? Hallå?! Inget kul får man ha!
    Kraaaaaaaaam!

  3. Tjena. Verkar körigt hos er. Här är alla sjuka så jag får ligga i soffan och mysa med dom. Jag frågade min matte om gran, vi skulle hugga en sa hon. Akta dig för tumlaren den kanske har fått vinterkräksjukan!
    God Jul från oss

  4. Hej min käre bror!

    Vet du, min matte har också haft fullt upp den senaste månaden (egentligen hela hösten). Men nu är hon hemma med mig och har jullov. Hon snackar dock något om att lämna mig ensam för att köpa julklappar.. Blir det extra mycket mys nu under julen tro? Jag har ju givetvis varit snäll, så klappar blir det nog! 😀

    Träd har vi också inne, jag hjälpte mattehusse att hänga upp kulor i den igår! Skitakul är det, om man liksom buffar lite på en kula så gungar hela granen. Men det får jag inte göra fler gånger.. Trademånsar 😉

    Vi önskar er båda en God Jul med mycket kärlek och gjädje!

Kommentera

