Bästa hunddagiset! Ju!

Hörni? Vet ni att det är nån som sökt på ”dåligt hunddagis” och hittat hit?! De kan ju iiiiinte mena mitt dagis i alla fall! För det är det bästa jag har varit på! Mattes förra hund var på fyra olika, två passade inte hans stil riktigt, han var liksom inte heller nån sån dära cityhund. De andra två var rent av dåliga sa matte. Ett av de lämnade hundarna helt ensamma utan tillsyn flera timmar! 😯 Skitadåligt ju!

Mitt dagis är myyyycket bättre säger matte. Och hallå, det tycker ju liksom jag med, typ världsabäst! För jag har massor med kompisar och suuuupergod mat! Sen, vet ni, att Loke och jag inte får leka längre för det går lite för vilt till. Oups! Loke går liksom sönder mycket lättare än jag för han har inte sådära tjock päls som jag. Det tycker jag är synd, men matte säger att Lokes matte nog vill ha en hel hund och det har hon ju rätt i… 🙂
Först blev jag lite besviken men nu har jag en ny kompis som heter Sigge. Han är labrador så det är massor av fart och tyngd i honom. Eller ja, vi väger nog typ lika mycket men det går ju skitabra att brottas med han! 😀

Förresten! Veeeet ni en grej!? Om ni vill, så kan ni få börja på mitt dagis! Bra va? För de har plats för fler hundar! Fast nog mest för små tror jag, men det gör ju inget. Hund som hund tycker jag. 🙂

Oj! Kolla! Han borde få sitta ute i regnet tycker jag. För det är ju det hemskaste som finns! Vilket bra straff va? Matte blir skitarg på såna som han säger hon. Jag håller med… Döda hundar!? För att de inte är tillräckligt arga? 😯 Tur att jag inte är hans hund för då hade jag nog varit död för länge sen… *ryser*
Usch, nä, vi pratar om nåt annat istället! Man kan ju få mardrömmar för mindre!

Asså, jag tycker matte är kinkig med det där med knähunderiet…
Vaaarför, får jag fråga, får jag inte sitta i knäet på bussen längre? Jo, hon säger att jag är för stor och tung! Mäh! Är jag ju inte alls det! *förnärmad* Det är hon som är för liten! Ha!
Jag försökte mig på en sån dära smygattack imorse igen, men nähä… Så jag tränade bakbenen istället… Och vilade huvudet på mattes bröst. Gosigt att stoppa in nosen i hennes jacka tycker jag, kramas lite bara sådär. Lite Monster-morgon-mys liksom. 🙂 Men sen sa hon att jag blev för tung… Hmpf! Hon får väl äta lite av min dagismat så hon får mera muskler då! 😀

Andra bloggar om: , , , , , , ,

8 responses

  1. Synd att Du inte fick leka med Loke längre men bra att du hittat en ny kompis. Får man inte sitta knä när man blir stor…..det som jag tycker är så mysigt. Hoppas att det kommer snö snart så man kan busa runt i det.
    Kramelikram

  2. Ja, det var trist att han gick sönder lite… 😦 Men Sigge är cool! 😀
    Nä… och jag håller med du, det är såååå mys ju! Fast vet du? Jag har flörtat till mig såna dära halvknä-mysstunder på Monstret. Två dar i rad! 😀
    Hoppas jag med! Snö är störtkul!
    Kraaaaam!

  3. Alltså, ja är övertygad om att du inte alls är för tung. För EEEN gång när jag åkte tåg, så satt det en sån där jättebjässevarghund i ett säte, konstigt tänkte jag…. men se under jättebjässen satt det en liiiiten tjej (ingen människovalp) … det såg jättelustigt ut. Jag tror att de tyckte om varandra väldigt mycket.

    *nospuss*

  4. Pia – Eh? Oj! Hur liten är den här världen egentligen? 🙂 Hur coolt som helst ju!

    MyyZz – Precis! Jag tror det kan vara så att matte blir smutsig när jag sitter i hennes knä också, men hallå… Hon tycker ju om att bada, så då gör det ju liksom inget tycker jag. 🙂

    Luciapuss på er allihop! 😀

Kommentera

