Fjomp-matte

Mäh asså ska jag berätta en grej? Matte är sååå himla larvig! Som typ igår, när vi kom hem, så såg hon att jag hade ett skrapsår på hakan. Och hon ba’; ”Ooooh men lilla gubben!”
(Nu överdriver han en aaaaning //matte)

Ja ba’; ”Mäh öh hallå?! Du skulle sett den andra killen!” Haha!

Det är liksom min nya kompis, Loke, och jag som tävlar om vem som kan leka längst. Fast vi har bestämt att vi vilar lite på maten, sen kör vi igen! Hur kul som helst! Och lite svinn får man ju räkna med eller hur?!

Idag fick jag och Loke sitta med två hundar till, fasen vilket rejs vi hade vi fyra! Men jisses vad trött jag var sen när jag o matte åkte hem på Monstret! Ja’ ba’ somna’ direkt! 😯

Kolla mitt lilla sår då. Tänk er hur Loke ser ut då?! Han är liksom vit med en brun fläck, åsså är han boxer så han är nästan lika snygg som jag! Fast det ser lite bakvänt ut med hans färger tycker jag… 😛

0040.jpg

Andra bloggar om: , , , , ,

14 responses

  1. Låter hur kul som helst, vilka dagar du har grabben 🙂
    Själv har jag hur tråkigt som helst, inge bus och inga rejs 😦
    Nu får hostan försvinna så jag kan busa och rejsa…

    Ha det gott grabben, jag är så glad för din skull att du har fått dagis 🙂

  2. Nemo – det är störtkul att va på dagis! Det är nog den bästa uppfinningen efter mattar! För mattar är ju bra att ha tycker jag. 🙂

    Daffie – jepp, det är fullt fart från start! 😀
    Mäh! Får du inte bli frisk snart då? Så du får rejsa igen? Envis hosta det där… sån vill jag inte ha…
    Det är ja’ me’ å matte såklart för nu får hon visst jobba ifred. Vaddå? Jag stör väl ingen? 😉

  3. Åh lyllos dej som får busa hela dagarna. Ester är inte direkt nån leksugen dam, det kanske hänger ihop med namnet? Själv ska jag iväg till Irene o ryckas idag.
    E bara lite avis på dej. ( Ljuger som en häst o e grön som granen av avund).

    Zera

  4. Det är nog nåt med namnet tror jag… Ester Trester? 😛
    Hi hi, jaaaa… jag har det sååå bra på dagis ska’ru veta! 😀
    Åh, ska’ru till frissan och bli fin tills den dära Julen kommer? 🙂

  5. Den jäkla hostan kan sitta kvar i veckor….skiiiiiiiiiiit 😦
    Hoppas verkligen inte du eller någon annan får den.
    Fast vet du…jag ligger i vattensängen hela dagarna..mmmm…det är gott;)

    Ha det gott nu…och busa utav bara den nu 🙂

  6. Strega – nämen! Missade jag dig!? Attans inget bra!
    Ska’nte du också börja!? Fast det kanske är lite långt att åka för dig, matte säger att du nästan bor på andra sidan stan…

    Daffie
    – Mäh! Vilken skithosta! Bit den nästa gång du ser den vettja! Vattensäng! 😯 Då blir man ju blöt!? Du är ju inte klok! 😛

  7. Nä, skulle aldrig gräva i vattensängen ;)….vill ha kvar den juh.
    Är en snäll och beskedlig hund som vet hur man hundskas med en vattensäng…*s*
    Lix, idag har jag bitit hostan…för den har inte kommit än…håll tummarna nu 🙂

  8. Vet Du jag har inga hörntänder :-(. Tycker att jag ser fånig ut och matte bara skrattar. Näää jag behöver inte gå på dagis för jag har min matte hemma hela dagarna. Fast ibland skulle jag vilja när matte har ont och sover i soffan (gissa vem som snarkar högst/matte)

  9. Va?! Är det nån som har snott de?! 😯
    Eller har du bara tappat de nånstans? Jag fick nya! 😀
    Ååååh, du det är ju också lyxigt med en hemma-matte! 🙂 Fast det är så kul på dagis att jag glömmer bort det ibland… *ler*

Kommentera

