Via länk från dagis

Hupp, jag är en häst! Eller ja nästan, mattes kompis fick höra hur stor jag är så då sa han att det låter mer som en ponny än en hund. Haha! Men det är tydligen ganska bra att vara en ponny säger matte, för hon är sån dära ponnytjej tydligen… Behöver jag säga att jag typ inte fattar nånting? 🙂

Matte ringde till dagis idag och frågade hur det gick. Det går bra sa jag men den där Ester, det är en reeedigt trist madam. Jag försökte ju i typ 1½ timme att få henne till att leka men nähä! Inte det inte. Så det var ju bara att ge upp. *suck* Hur trist som helst, men rätt skönt att vila lite…

Ska jag berätta vad som hände imorse då? När vi gick till Monstret? Det föll pappersbitar från himlen! Hur bra som helst! Matte kallade mig allt möjligt, clown, piraya, stolle… Bara för att jag jagade pappersbitarna… Det var ju hur skoj som helst! (Mmm, han såg bra kul ut där han hoppade och klapprade med käften efter de stoooora snöflingorna som föll…//matte)
Fast det blev blött på ryggen litegrann, men det gjorde  inte så mycket för jag torkade av mig på matte sen. 🙂

Nä, nu har jag inte tid längre. Jag ska gå ut å busa upp Ester lite (hur nu det ska gå till 😕 ) Hejdå! *klick*

3 responses

  1. Det där med ponny och häst känner jag igen….
    Det är alltid nått ”pucko” som frågar matte om det ingick sadel när hon köpte mig… Man skulle nog bita dom lite i benet… Vem är Ester-tråkmåns då.. Strunta i henne om hon är så trååååååååååååkig. Hitta någon med lite fart i, så ni kan springa som galningar, det tycker jag är kul..:-D

  2. Loppan – Mäh! Du ser ju inte ens ut som en häst! Jag har faktiskt sett såna å du är inte det minsta lik en. Tycker mer du ser ut som en varghund. 😉
    Vet du? Jag gjorde det. Struntade i Ester och hittade en ny polare, Loke! Han är störtkul! 😀

    Pappa o brorsan – Jo… men… asså…. Jag saknar ju matte när jag är på dagis så då får jag ringa o kolla att hon saknar mig också. 🙂 Klart ni får ringa! Så kan vi prata ihop oss lite om nästa vecka… hehe! 😉

Kommentera

