Lysande!

Oj vad det är bra med födelsedagar! Asså, det var inte ens min men jag fick tårta ändå! (Fick å fick… //matte) Mattemorbror är go, mattemamman är go, mattemoster är go och matte… tja… Hon var bara skiiitajobbig idag! Jag fick ju typ inte göra nååånting! Inte hoppa upp i knäet på nån, inte vila huvudet på bordet, inte äta mänskogodis, inte nosa på lyspinnarna som levde… Hon var på mig heeeela tiden! Skitajobbig asså!

Sen åkte vi hem till mattemamman och vet ni vem jag hittade där? Lillebror!! Yeay!! 😀
Men gissa vad taskigt… Jag fick inte smaka nån Bobotie, fast jag satt så himla fint å visade mitt fina underbett (funkar visst inte på mattemammor… hmmm….)

Nä, nu ska jag sova för jag måste samla krafter till imorrn… Då är det mååååndag!! Jippie!! (Kul att nån gillar måndagar iaf… //matte)

2 responses

  1. Tjaba Grabben.

    Kan meddela att lyspinnar UTAN fladdermojen upptill är fullt ätbara. Jättekul konsistens har dom oxå. Lite sega men faller ändå isär lixom. Mysko.. men kul. Frun dregglade över Bobotien och nu får vi vällan se om man får smaka till helgen.

    Hare gott på dagis o betänk att det kan dölja sej en Fröken i de mest underliga förklädnader.

    Zera

  2. Gomorron!
    Va?! Är de?! Matte sa att det inte gick! Fy attans vad tabbigt! Nu jäklars ska jag äta upp varenda pinne jag hittar! 🙂
    Matte hälsar att man kan ta ströbröd istället för vitt bröd i bobotien om man vill. Vet jag inget om, men det är nog så kanske…

    Jag såg en till trebentsfröken igår! 😀

Kommentera

