Surt å sött

Asså shit vad jag kan skrämmas utan att det är meningen! En tvåbenting lyfte till å med upp sin lilla fjomphund och gick över till andra sidan trottoaren när hon såg mig! Jisses! *skakar på huvudet*

Och igår, då var det en sur trebenting som mopsade sig mot matte. Han pekade på Schabraket-dörren och ba’;
”Hörrö det får inte va’ några hundar i den här vagnen! Tänk på det nästa gång!”

Innan matte hade hunnit prata klart så bara gick han. Va? Vad hon sa? Så här;
”På det andra dörrparet stod det en ‘Hundar tillåtna’-skylt så jag gick på den.”

Åsså log hon sådär som brukar funka med alla andra, men eftersom surisen redan gått så var det ju lite onödigt att se ut så tycker jag…

Idag var det också surisar, fast på Monstret när vi skulle åka från dagis. En trebenting ba; ”Ska’ru hoppa in eller?!” (jag satt på yttersätet //matte)
Matte ba; ”Oj… eh… vänta ska vi se… Liiix…? Vakna nu så vi får plats al….”
Snubben ba; ”Oh shit förlåt, jag såg inte hunden” Och sen var det liksom bra med det… Mänskor är alltså braaa skumma!

Vet ni vad en grej då? Jag har fått sitta med tre tjejer idag! Värsta tjejtjusaren liksom! Hur bra som helst! 😀 Ååååh vad jag älskar dagis!

5 responses

  1. Fy, vad folk verkar jobbiga där uppe i Storstaden…har dom inget annat för sig än att gnälla på andra 😦
    Matte är från Storstaden från början, men flydde därifrån för 20 år sedan…hon ångrar inte en sekund att hon gjorde det 😉
    Nä, tacka vet vi skogen, där är det sällan någon som gnäller..*s*
    FAst en gång kom en sur kille med sin bångstyriga schäfer som skällde och drog som ett jehu…jag var på insidan av mitt stängsel…skällde gjorde jag väl, men satt snällt hos husse..Han med schäfern bad husse hålla reda på sin djävla hund (JAG…djävla hund..*morr*)
    Undrar vem som skulle hålla reda på vad…*s*
    Tur inte matte hörde eller såg det….hon hade nämligen gåt raka vägen fram och skällt ut han med notor..haha

    Tre tjejer….woaw…sicken charmör du e 🙂

    Kram på dig

  2. Vet precis hur det är. Det där med att skrämmas. Det räcker med att titta fram ( t ex i armhålan på frun när hon står upp ) jisses vad folk hoppar till. De är jättemånga som inte fattar hur snäll man e. Bara lite glad ju.

    Håhåjaja man e nog lite missförstådd..

    Zera som förstår precis. Kul att du gillar brudarna på dagis.

  3. Daffie – vet du vad en grej? Jag har tjuvläst lite när matte skriver till pappas matte, å då vill hon flytta. Till Sälen säger hon. Du vet, där det dära pinnhuset som man inte får tugga på står. Fast då tycker jag hon ska skaffa ett sånt hus som man får tugga på. 🙂
    Mattar är bra på att skälla! Fast igår skulle jag visa att jag också kunde… inte poppis… 😕

    Zera – Visst är det skumt? Missförstånd verkar vara vanligt hos de där mänskorna… det är dumt tycker jag. Jaa, dagis är himla bra. Massa kompisar, snälla fröknar o jäääättegod mat! 😀

  4. Märkligt det där med att folk blir rädda för hundar som ser ut på ett visst sätt. Jag blir mest sådära ”Aaaaw, vilken sööööt! Gullegull!” när jag ser ”Lix-hundar” 🙂

Kommentera

