Ojsan!

Asså… jag tycker inte det är så himla bra att matte pratar med pappas matte o husse så mycket… De hittar bara på en massa nya grejer så jag blir alldeles trött i skallen ju! Idag har jag matvägrat, minsann. Fast det berodde mest på att jag inte fick nån lunch eftersom jag inte åt upp frukosten… Hmpf! Ohövligt värre! Och inte hjälpte det att pipa sådär ”fjompigt” som matte säger att jag gör ibland… ”Fölunge” säger hon att jag låter som. En sån har jag aldrig sett, eller hört heller för den delen, så det kan jag inte uttala mig om… än. 😉

Fast jag har busat med en Bengt idag. Bengt var lite liten för mig, för jag råkade hoppa på han så han fastnade under mig… Oups liksom. För han skrek lite… Matte har haft en Bengt-hund, de är visst soffisar. *funderar* Vääääänta nu här en minut!! Menas det då att såna där soffisar får vara i soffan??!! 😯
Fyyyyy attans vad orättvist! JAG får ju inte vara det! Är inte det corso-diskriminering? Att vissa raser får vara i soffor men inte corsos! Nä nu blir jag förbannad! *morr*
(Och så var det en softie jag hade ja… //matte)

När vi gick av Monstret sen, så gick vi ut i skogen… Eller ja, matte släppte lös mig så jag kutade iväg in i mörkret. Och trodde i min enfald att den där mänskan faktiskt också skulle hänga med! Men näääähä! Inte det! Schysst hörrö! Skicka ut mig i mörkret medan hon gick där i ljuset! Så då kutade jag och corso-tacklade henne! Moooahahaha! Fast jag måste nog ta mer fart nästa gång, för hon stod kvar. I och för sig svajade hon lite, men hon stod jäklar i mig på båda benen ändå. Så då ryckte jag henne i armen, veeeet ni vad hon gjorde då? Sket i det!! *chockad* Vaddå?! Märkliga mänska… *skakar på huvudet*

Men sen! Det bästa med att matvägra så man blir jättehungrig, det är att mattes minne kommer tillbaka. Hon kom nämligen på att hon hade kött i kylen. Och det fick jag till middag! 😀 Ååååh vad hon är bäst!

Andra bloggar om: , , , , , ,

4 responses

  1. Pssssst! Lix!!!!

    När du kommer ner och hälsar på hos oss så är alla hundar ”soffisar”, för här får alla hundar ligga i soffan.
    Var din matte sedan ska sitta vet jag inte. För soffan kommer att bli full med hundar 😀

    /Pappa

  2. Wooohoooo!! Ååååh vad jag längtar till er!! Matte får sitta på golvet, det är hon van vid… Eller ja, nästan… Hon är ju så liten att hon nästan sitter på golvet när hon står upp… typ… 😛

  3. Hahaha jag brukar åsså matvägra lite och det blir bättre käk då och dom går på det varje gång!!
    Jag får ligga i soffan, men inte i sängen, men snart kan jag hoppa upp själv……..
    Kram Strega

  4. De har inte riktigt alla pinnar i påsen de där mänskorna, he he!
    Sängen?! Jag får inte ens vara i mattes sovrum! SÅ himla orättvist! Hon får ju va i mitt! (för att det är vardagsrummet ja… //matte)

Kommentera

