Senilsmittad

Vet ni vad jag kom på?! En grej som typ hände för åtta evigheter sen! Som jag glömt (jädra matte – hon smittar av sig!)

När vi var på väg hem en gång, så var det jättemycket folk på Monstret och jag å matte tog de sista platserna. Eller ja, det fanns ju typ en plats brevid matte, men då skulle ju inte jag ha nånstans att lägga huvudet! (Dessutom blir det fasligt trångt/dräggligt om benen för personen som sitter där… //matte)
Sen, när det bara var en endaste hållplats kvar innan motorvägen och vi trodde att det var lugnt, då kommer det en tvåbenting. Matte ba; ”Nääää, uppför dig nu”
Ja’ ba’; ”Hallå?! Alltid ju!” Då bara tittade hon menande på mig… Jag fattade typ noll å ingenting.

Men i alla fall så kom den där tvåbentingen å satte sig hos oss och vet ni? Jäääädras vad hon luktade gott! Det luktade liksom hund om hela henne! Åsså började matte ursäkta sig om nåt dräggel och hundhår å grejer, tvåbentingen ba; ”Det är lugnt, jag har tre stycken hemma”
Sen var det kört… Matte och hon började prata hund… Och de andra mänskorna bara glodde för så gör man tydligen inte. Alltså, pratar med nån man inte känner. Skumt. Men mänskor är ju rätt skumma rent generellt. 😉
När matte sa att jag inte direkt är snygg (hallå tack som f-n då tanten!) utan att jag har en Basenji-svans istället för en Corso-svans, då såg tvåbentingen jätteförvånad ut och sa glatt;
”Men vad lustigt att du säger just Basenji, det är såna jag har nämligen!”
Då fortsatte de prata äääännu mer! Det är rätt bra att prata med folk man inte känner tydligen, för hon hade också varit i Sundsvall/Kina när jag å pappa var där. Liten värld va? 🙂
Hon blev visst lite besviken också när vi skulle gå av… Hoppas vi träffar henne igen och att hon har sina Basenjisar med sig, för de kan inte skälla. Det är skönt. Jag gillar inte när folk skäller mig i öronen, det skramlar så hemskt då… *ler*

Matte ville att jag skulle slänga in ett par bilder också men det får hon faktiskt hjälpa till med, nån måtta får det va! Jag menar, inte nog med att hon ska blixta mig hela tiden, det ska in i bloggen också. Gör’t själv vettja!

(Okej… //matte)

3325.jpg

Lik pappa? Lika söt som pappa kanske åtminstone?

3335.jpg

Vaktar mot elaka Monster och småmonster utanför. Tänk om de kommer hit!? 😯

5 responses

  1. Strega – eller hur?! Fast inte lika ball som du ser ut när du äter mattor! 😉 Den bilden är grym säger matte, jag tycker du är söt! 🙂

    Helena
    – matte å ja’ tackar å bockar å niger å blir jätteglada att du hittade hit! 😀

  2. Matte vettu, hon har ju liksom kål i skallen å det smittas tydligen. *asg* Mattor – pälsiga saker = hund? Näää… Det blev ju fel! Nånstans, på nå’ vis… 😀
    Hur som helst, cool bild ju! 🙂

Kommentera

