Bortskämt

Matte fick en present av mig nyss, hon gillade inte den tror jag för hon blev lite blank i ögonen… Men hallå ursäkta då! Den växer ju faktiskt! Presenten alltså. Precis ovanför ögat fick hon den, bonk, färdigt. Åsså växer den… 🙂 Kan väl inte jag rå för att hon har så mjuk panna att den inte tål nåt?

Fast hon är ju lite ömtålig den där människan (kan man inte tro ibland, för hon kan lyfta mig med en hand när hon blir ilsk! Det ni!) Just nu sitter hon och säger att hon fryser, fast hon tyckte det var jättevarmt nyss. Snacka om att ha dålig växelvärme!

Matte säger att jag är bortskämd ibland. Jag hävdar bestämt att det är jag som drillat henne så himla bra att hon blir sur när hon inte orkar göra som jag vill… Fast oftast måste ju jag göra som hon vill, det har nog med att göra hur många såna där plastkort man har. Jag har inte ett enda, matte har typ massor. Fast man får inte pengar av alla säger hon… Bara ett… Bäst hon håller i det då, så jag inte tar det! 😛

3315.jpg
Mmmmm… jag brukar luras att jag inte alls är törstig (det är lite svårt ibland när man är sådär jättetörstig faktiskt) och då säger matte att jag måste dricka. Ja ba; ”Nääääää… Inte om inte du håller skålen.”
Så då gör hon det… Men nu var hon ju tvungen att blixta mig också… *suck* Det är därför jag blundar lite… Annars blir jag liksom lite blind…

Andra bloggar om: , , , ,

7 responses

  1. Om du tvärvägrar läääänge med och dricka och ser ut som du mår hur illa som helst så kanske du får en hönsbuljongtärning i vattenskålen och DET är gott…

    Ville på Villafarmen

  2. Tjena killen!
    Jag dricker allt! Lervatten, äckligt vatten. Men det med att bonka matte i huvet verkar kul, ska jag prova.
    haha jag brukar vägra att äta och då får jag hönsbuljong i maten, mycket godare så….

  3. Kloka Zera vet!!!! Tårögda = rörda o lyckliga !!!
    Så det så.Bonka på du bara 🙂

    Kan meddela att en Kortbening upplyst mej om att pengar får man ur hålet i väggen. Man byter lixom, stoppar in ett plastkort och ut kommer pengar. Pengar är otroligt användbart. Man kan köpa ben och annat kul på Zoo för dom.

    Näääe nu ska jag dra – till växjö. Ska ställas ut fast inne???? Ibland får mina Tvåbeningar mej gråhårig.

    Zera – allvetaren.

  4. Du jobbar på bra grabben. Bonkas är trevligt. Det gör vi ju också med vår matte ibland. Husse funkar det inte lika bra på, hans huvud sitter liksom mycket, mycket högre än alla andras huvuden.
    Näsan kan man bonkas på också. Då brukar matte bli röd, tårögd och sätta sig ner. Så det är nog ännu bättre än att bonkas i huvudet.

    Zera!!! Till Växjö! Då ska vi hålla utkik efter dig 🙂
    Vi ställer i ring 7 på lördagen. Såg att ni också ställde på lördag, fast fasansfullt tidigt 😀
    Vi drar nog i gång närmare kl 12.

    Lycka till!

    /Pappa Leo och broder Nitro

  5. Ville – tack för tipset! Det måste jag testa! 🙂

    Strega – smaaart tjejen! Jag har också testat att vägra äta, då fick jag mattes frukostgegg på min mat (A-fil //matte) Fast jag skulle hellre få den där såsen matte gjorde av älgen… hmmm… Hur länge måste man vägra då tro?

    Zera – aha! Du är klok du! Jag provade att bita matte imorse, inte lika poppis, för hon blev inte ett dugg rörd o lycklig. Snarare upp-rörd och o-lycklig… Hmmm… Hur funkar de där mänskorna egentligen? Hehe, matte har precis fått pengar från väggen så jag tror vi ska till godisaffärn efter jobbet! 😀

    La familigia – sicken otur ni har! Att husses huvud sitter så högt upp… Kan ni inte lära han att sitta? Då borde det funka? 😉
    Bonka näsan är kul, matte blir jätteliten då, som en liten boll… 😛 Åsså låter hon roligt också! 😀

  6. Om man spelar lite så går det snabbare. kröker på ryggen, gnäller, stooora ögon, inte äta godis (fast det är svårt)Goood luck! min matte kan inte det där med pengväggen, hon halar fram sitt plastis i varenda affär. Ska tipsa……..

  7. Mmm-hmm… smaaaart. Det ska jag prova när jag kommer hem! 😀
    Min godisaffär tar inte emot några plastkort så då får matte plocka pengar ur väggen istället. Lika så bra, för då får jag mer godis tror jag. 🙂

Kommentera

