Skrämmande

Vet ni vad matte kan? Hon kan skrämmas! Jättemycket! För alltså när vi var ute på lunchprommis igår då gick vi genom parken och rätt som det var kom det två hundar mot oss! Veeet ni vad matte gjorde då? Hon bara sprang mot de! Och skällde som attans! De ba’: ”Whoooa!” å tvärnitade! Coolt va? Och deras ägare sa tack till henne! Skumt tycker jag…

Sen gjorde hon det en gång till när vi var vid monsteruppsamlingsplatsen. För jag såg inget utan gick å tänkte på de där goda kexen matte har i sin väska, men matte såg en sån där gammal sur tvåbenting som kallas kärring tant, med en fjärthund i knäet. Rätt som det är upptäcker vi att tvåbentingen har en till hund! En stooor en! Och den bara flöööög fram mot mig och skällde som en tokig! Då blev matte förbannad och kutade mot den och skällde hon också. Då kröp den stora hunden ihop och tanten kom och hämtade sin hund. Fast hon sa inget som de andra hade gjort, inte matte heller för hon får tydligen nån sån dära allergisk reaktion mot puckade mänskor. Det får jag med, men jag tittade bara på den där jycken. Han tyckte inte om det så han skällde lite till, men hallå? Vilken reaktion blev det då? Nada! Men matte blev lite stolt över mig när jag inte sa nåt och mänskorna som stod i kö också tror jag, för de tittade på mig och log, och tittade på den där gaphalsen och såg sura ut… Moooahahahaha!!

Matte tyckte hon hade tur igår. Jag tyckte jag hade väldig otur… För jag fick rasa av mig i Gröna Havet när vi kom hem och sen när jag var klar med det fick jag ”bära på matte” igen. Och precis när vi kom upp på vägen så såg jag såna där jättestora studshundar igen (rådjur alltså //matte) Ooooh jääääädras vad jag ville springa efter de! 😀 Men nähädå det gick inte för sig minsann för det där jäkla snöret är för kort… *funderar* Dessutom springer de fasligt fort de där studshundarna…. Taskigt. Jag hinner ju liksom inte med ens en gång!

Nä, nu ska jag sova en sväng så jag kan busa med matte vid fikat! Tjipptjopp på er!

5 responses

  1. Emma – hon kan väl inte göra annat? Du verkar ju va en så go o kul tjej! Och vaddå konstiga saker? Det är corso-grejer… Fullt normalt alltså (för oss fyrbenta alltså… 😉 )

    Maria
    – cooolt! Måste jag läsa ju på en gång! Ooooihh! 😀

Kommentera

