Orättvist

Oj, nu är matte sur… Jäääättesur! För jag får inte börja på dagis! Om jag hade varit tvåbenting så hade jag blivit sur också tror jag… Vet ni, matte blev så grinig att hon slapp betala, så nåt bra blev det ju av det hela. 🙂 Men asså, de säger att jag är för vild och för gnällig. Men hallå?! Ursäkta?! Jag är social! Jag gillar ju tvåbentingar och när de går därifrån så blir jag ju lite ledsen ju! Matte frågade om de andra valparna varit lugna och stabila redan från början, och det hade de tydligen. Och matte sa att alla hundar mognar olika snabbt och har olika personligheter, men då sa de att hon skulle prova med ett mindre dagis (mäh! Jag är stooor hund, jag behöver ett stooort dagis!) eller en dagmatte. Matte bara suckade och sa visst visst, tack ändå… Det är tråkigt när matte blir sådär tycker jag. Fast jag tycker det är rätt skönt att vara här hos henne, trots att de på hennes jobb inte tycker det. Särskilt inte hennes högste chief (fast jag hajjar liksom inte varför, jag har typ aldrig sett honom ju).

Så nu vet inte matte vad hon ska göra med mig… eller sig själv… Jag tycker hon ska chilla och låta mig ligga här under skrivbordet och snarka. 🙂 För jag kan lova att jag inte ska busa förrän klockan är fyra och så ska jag försöka fisa lite försiktigare så hon inte blir så yr i huvudet. 😉

8 responses

  1. Precis! Jag hade skitakul! Förutom dårå när de gick ifrån mig… det är ju liksom nytt ställe, luktar konstigt, låter konstigt… bara konstigt liksom…

  2. Matte ringde å ringde till typ hela stan (å den ska visst vara skitastor). Men ingen ville ha mig… Så matte ringde till Utanförstan… De ville inte heller ha mig… Bara för att jag är kille! Är inte det diskriminering? Jag tycker det är skitadumt, för det är ju jättekul att va på dagis! Jag ”passar inte” säger de hela tiden… Mäh! Hallå?! Bygg ett större dagis då! 😛
    Fast farsans matte sa att min matte är lite som en terrier, så jag tror jag får fortsätta ligga under skrivbordet å fisa… För terriers gör tydligen lite som de vill… 😉

  3. Men hallå, vad är det med dessa dagis egentligen…hmmm. Säger som Susanne, härsknar till när jag läser detta :<
    Tror de är lite rädda för en goding som du eller?

    HAde du bott närmare hade du kunnat vara med mig och matte på dagarna 🙂

    Kram på dig snyggo

  4. Äh, matte säger att de typ är lata och bara vill ha en slöhund som inte gör nåt väsen av sig… Inte en vappe på speed… 😉 Mäh hallå liksom, jag ska vara så! Tills jag blir större säger matte. 🙂
    Åååh, då hade det blivit alldeles überbra säger matte! Å jag håller med! 😀
    Kramas på dig med!

  5. Matte säger att hon skulle kunna tänka sig att bo i Nynäs för det är jättefint där, men det blir så långt till hennes hockeyboys då. Å så kan vi ju inte ha det… 😛
    Hade ju varit superkul att va med er! 😀

Kommentera

