Helhelg

Jaja, det är ingen idé att jag säger nåt… förutom… Seeeeeniiiil! 😛 Matte skulle bloggat åt mig i fredags men hrmm… tja, det kom lite saker emellan… (typ sömn…//matte)

Men veeet ni vad jag hittade i fredags? En tjej! En cane corso-tjej! Från Halmstad! (In futuro //mattes kommentar) Hon hade sin ”storebrorsa” med sig också och matte blev smått förskräckt. ”Ska min lille skit bli sådär stor!?” gastade hon. Eller ja, hon sa så i alla fall, i huvudet. Förresten tyckte matte han var skitasnygg, alldeles svart och lite vit. Men hallå, hon har ju en blå tiger ju! Och jag är snyggast i världen! (storhetsvansinne? //matte igen)
Tjejen var fyra månader och en riktig argbigga för hon bet mig! I ögat! 😯 Fast matte bara torkade bort blodet åsså var det inte  mer med det (lite nervig  var jag allt med tanke på hur nära ögat det var //matte)
Och hennes matte ville ta med mig hem, för hon tyckte jag var såååå himla fin! Jajjemän! Inte så konstigt i och för sig, men ändå, jag trivs alldeles utmärkt med matte, även om hon glömmer bort mig ibland… Vaddå hockey liksom?

På lördagen var vi ute på äventyr och jag fick se jättestora flaxare! Flygplan heter det visst. De låter fasligt illa ska jag säga! Vi stod bara där under flaxarna och väntade, och väntade, oooooch väntade. Matte försökte få till en passivitetsövning, men tji fick hon, det var ju skitmycket roligt kolla på ju! 😀 Vet ni vad som hände sen? Mattemamman kom! Hur ballt som helst! Var kom hon ifrån liksom? Mallis, sa matte. Jaha? Och? Det var tydligen varmt och skönt och semestrigt där sa hon avundsjukt. Aha, ska vi åka dit då? Nähä, det fick man inte om man har fyra ben, jädras diskriminering! Jag får åka till Sundsvall med farsan istället. *funderar* Fast det är nog bättre ändå tror jag… 🙂

Dagen efter trodde jag ju att vi skulle ta det lugnt… Men nähä, inte det. Det var upp i ottan (jaja, du kan ju faktiskt sova till längre än halv åtta tycker jag…//matte) sen fixa, greja, ordna, packa *pust* Sen fick jag träffa mattemamman igen och vi gick hem till henne. Matte gick åt ett annat håll… Det där med hockey har jag inte riktigt fattat, men det kommer väl det med?
Hur som helst hade jag skitakul hela helgen och matte och jag har faktiskt nästan gjort hela vår läxa som vi fick av tränaren på hundklubben. Fast som sagt, det där med passivitet tycker jag verkar onödigt. Jag menar, varför sitta still om man inte behöver?

Kommentera

