Dagis

Å här gick jag och trodde att allt var som vanligt… Vi gick samma väg till jobbet så jag nosade runt och gjorde mina grejer när matte plötsligt viker av mot den där goda doften. Det finns ju ett hus som luktar jättegott, på väg till jobbet, som heter ”dagis”. Dit gick vi idag! 😀

Och jädras vad skoj det var där! Först var det bara jag och en dam där, hon tyckte jag var lite jobbig som bara ville leka så hennes matte gav mig ett sånt dära grisöra. Åh vad jag gillar dagis! Massor av grejer att nosa på och huuuur mycket hundar som helst! Fast ibland var jag tvungen att vila mig lite (nån microsekund enligt personalen //matte) men sen var det bus igen!

När matte kom och hämtade mig ”råkade” jag välta ut den där skålen med levergodisar i så fröken fick sopa. Hur smart är inte jag då? Fast hon sopade inte så bra (vilken tur!) så jag lyckades sno åt mig några! Moooaahahaha!

Så nu, när jag är på jobbet igen, då tänkte jag att vi skulle fortsätta leka… Lite bara. Ska bara vila ög…. Zzzzzz…..

Andra bloggar om: , , ,

8 responses

  1. Jag visste det! Det är något skumt med levergodisarna. Du somnade ju också direkt efteratt ha ätit några. Det gör jag med!! Har hittat en massa hoppkottar. Försöker hålla dem stilla med nosen, men de hoppar så fort jag släpper. Smakar illa gör dom också. Hoppas att Du får kul på dagis.

  2. En valpkonspiration?! Aha! Nu är vi de på spåren minsann! Fast det är ju så fasligt gott också… 🙂
    Visst är det knäppt?! Att de liksom studsar iväg så fort man släpper menar jag… Undra just om det är nåt sorts konstruktionsfel på de? 🙂
    Det är jättekul på dagis, börja du med vettja! 😀

  3. Levergodisar!? Det har aldrig vi fått!!!
    Vi får köttben, kokt kött, chips och morötter. 😀 Fast morötterna käkar bara Nitro. Dom är inte goda tycker jag. Det är ju en grönsak liksom.

    Men måste prova levergodisar. *skriver på handlarlistan*

    Sedan har vi ju inte dagis. Men vi är kontorsråttor, för vi följer med husse till jobbet. Vi kanske ska få en egen rastgård där. Lyx säger matte.
    Men hon är nog mest avis eftersom vi inte får följa med till hennes jobb.

    /Leo

  4. Det är suuuupergott farsan! 😀
    Matte äter typ aldrig chips så det har inte jag fått smaka, men morötter är gott!
    Jag är kontorsråtta nu (fast jag tror jag är hund när jag går ut härifrån? Så måste det väl vara? *piiiip*) Det är rätt soft, men det var ju bra kul på dagis faktiskt! 😀

  5. Dagis låter både kul och gott! Du kan så mycke bra saker Lix! Vi kanske kan lära varann vet du?
    Jag har jätteroliga leksaker som går här i min trädgård, kallas, höns,tuppar och anka eller nåt sånt. De e roligt att få dom att hoppa och så, fast då ser husse och matte lite bajjenödiga ut i ansiktet.
    Nu ska jag äta grisöra. Gööööttt!
    Bye så länge polar´n!

  6. Utbyte av erfarenheter! Helt perfekt! Då kan vi bli alldeles fullfjädrade (haha!) huliganer till slut!
    Såna där höns o tuppar har jag aldrig sett, men jag hörde att matte är skitarädd för de!
    Bajbaj!

Kommentera

