Deal

I lördags fick jag åka med matte å mattemamman i bilen. Först var vi inne i godisaffären där matte köpte ny mat till mig, för den gamla tog liksom slut. Sen hamnade vi hos en kompis på en annan ö (jag bor visst på en sån, men hallå, det finns ju liksom mer land än vatten på den här jädras ön! Förutom nu kanske… för det regnar…) Sen åkte vi igen och matte sjöng för mig hela vägen. Hon sjöng så jag somnade, fast hon svor lite ibland också. Som hon brukar när hon kör, mänskor är visst rätt korkade tydligen… Sen fick jag följa med till Lillebrors jobb och jag hittade honom! Värsta spårhunden liksom! Han gömde sig bakom en hylla, klurigt, men inte tillräckligt! 😀

Matte fick sova länge idag för jag tror hon behöver det ibland…. Men sen blev jag bajsnödig så jag visste inte riktigt hur jag skulle göra. Väcka matte å gå ut? Låta matte sova å låta bli att gå ut? Jag provade att pipa lite, men matte snarkade jättehögt så jag tror inte hon hörde… Så jag bajsade på hallgolvet (för hon blir skiiiiitasur om jag bajsar på parketten… Dessutom är det i mitt sovrum som parketten är!) Inte kacka i eget bo! 😛 Jag tror det var det nya fodret jag fått… Det är liksom huuuur gott som helst, men det blir lite bubbligt i magen. Matte säger att det är för att jag måste vänja mig först. Mäh! Hallå!? Jag är redan van att äta! Skumtant! (Lax o ris från ProPlan. Han dregglar som attans när jag öppnar locket till fodertunnan 😉 //matte)

Fast sen gick vi ut på långis och matte hade med sig ääännu mer jättegott (blodpudding //matte igen)! Det är nästan så jag tjuvar lite ur mattes ficka, sådär som Tilda brukar göra. 🙂

Åsså hittade jag människor i skogen, två stycken, två gånger! Å matte frågade om de gått vilse och tvåbentingen svarade jättesurt att nähädå det hade de inte alls det! Fast jag tyckte det såg ut så, för de snurrade ju runt i skogen som två yra valpar! 😛

Matte tyckte jag var jätteduktig idag, för jag lyssnade faktiskt (asså, hon tror jag lyssnade på hennes röst men hallå… jag lyssnade ju efter prasslet i fickan! Moooahahaha!!) Så nu är vi kvitt, en hallgolvsbajsning mot total lydnad, rätt bra deal va? För det är inte direkt besvärligt att göra som hon vill. Hon vill nämligen inte så mycket, samma som jag bara, att vi ser varandra, sen e’ re bra liksom (vänta du bara, snart höjs kraven min vän //matte planerar)

Här kommer en slajd igen på vad vi pysslade med i skogen idag! Sen ska nog matte få sova igen, för nu har jag lovat att inte bajsa på golvet… ooooom jag får mer mat… 😉

7 responses

  1. Alltså jag vet prexis hur mummsigt ProPlan Lax o ris e. Fast Fru Tvåbening tycker inte om fisk och det luktade jättemycket mumma, tyckte jag då, hon tyckte att det luktade apa. Luktar apa illa?? Så jag fick byta till samma sort fast kyckling. Det duger det me men luktar INTE lika gott.

    Zera

  2. Eller hur?! Det är ju så gott att man kan vända ut o in på sig om det skulle behövas! 😀
    Nä, när matte kommer hem från sitt apjobb, då luktar hon jättegott! (Om jag inte har jobbat med babianerna, för då tycker iaf jag att det luktar… eh… apa. // matte)
    //Lix

  3. Susanne – Matte brukar dra lite i den ibland, bara för hon tycker det är så kul när den rullar ihop sig igen. Som sagt, lättroad liten mänska det där… 😉
    Pusspåre!

    Strega – Filmjölk får jag bara ibland, och oftast när det är nåt lurt på gång… 😛 Men det är gott!
    Visst är jag! *ler brett*

Kommentera

