Orätter

Värsta dåliga hände på lunchpromenaden… Jag å matte kutade omkring å lekte en stund som vi brukar (men hon är fortfarande rasande dålig på att komma på kommando! *suck*) Vi hade jätteskoj! Fast det var lite störigt att en annan hund låg längre bort å skällde på oss tycker jag…

Åsså är ju matte som hon är, så när vi hade som mest skoj… Då ska hon gå!! 😯 Hallå?! Hur står det till däruppe egentligen?? Jaja, bara att följa med dårå…

Precis när vi nästan kommit ut ur parken så kom den där jycken som skällt på oss förut, nu helt plötsligt ville han leka! Yeay!! Så när han plockade upp en pinne som var så stor att den var längre än matte till och med så tänkte jag att vi skulle ha dragkamp (som jag å Tilda brukar ha). Åååå jäääädras vad sur han blev! Han bara flög på mig! Åsså bet han mig, dumma hund! Skitaelakt ju! Sen tyckte ju jag då att matte skulle pussa lite på mig, för det var ju faktiskt döööödligt synd om mig. Tror ni hon gjorde det? Näpp! Jädras kärring! Men den dumma hundens husse gjorde mattes jobb sååå bra! Vet ni vad hon gjorde då?! Sa till hussen att låta bli att ”mjäka” med mig!! Alltså ursäkta mig här nu va!? Vad tusan är det som pågår??

Sen, dessutom, som om det inte vore nog med att matte undlät sig att pussa på mig, så började jag hosta! Då blev det minsann annat ljud i skällan (skumt ord, ‘skällan’, är det en skäll-burk?) ”Nämen lilla gubben, satte du i halsen?” sa hon, å då hostade jag några gånger till… 😉
Och när vi kom förbi godisaffären så häääängde jag i kopplet, tittade på matte med corso-blicken och hostade ordentligt. Vet ni vad hon sa?
”Ja, vi går dit efter jobbet, det är inte öppet än lilla gubben”
Moooaaaahahaha! Lättmanipulerad liten människa det där… Moooaaahahaha! icon_twisted.gif

Förresten, ska jag berätta en annan grej då? Igår blev matte lite lätt imponerad av mig för jag såg ut som pappa tydligen… Men hallå?! Det var ju värsta farliga ju! Matte brukar ju leka ”Sök” med mig innan vi kliver på Schabraket (för att jag ska bli trött i huvudet säger hon, eh… en corso blir aldrig trött i huvudet!) Så jag gick där i grodan ro å letade mat när det kommer en ilsken trebenting mot oss och viftade mot oss. (Jepp, en kille i cammobrallor o bombajacka som snackade i mobilen och var duktigt upprörd, viftade o hade sig. // matte)
”Skit i maten”
tänkte jag och spände musklerna så jag blev så stor att jag skymde lilla matte (jo eller hur? // matte) Sen skällde jag ut den där jädras trebentingen efter noter! Han bara viftade ännu mer… sen gick han, men jag skällde lite till på han, bara så han skulle veta liksom. Att man ska hålla sig borta från min mat och min matte, så det så!

8 responses

  1. Du är ju bara typ en av de cooolaste vapparna som finns. Skälla ut cammobyxegubben. Helt rätt! Skulle vi också ha gjort.

    Sedan har matte sagt att vi också ska göra en sak i grodan ro på lördag. Nämligen gå ut i skogen. Det ska bli mys att ut och gå när det är ljust och inte mörkt som det är nu om morgonen när vi är ute och går.

    Salve!

    /fader och broder

  2. Matte blev störtimpad! 😀 (helt sant! //matte)

    Deeet är mysigt! Jag älskar det! Och ibland träffar jag tjejer där! Hoppas det finns såna i er skog också, för de är superkul! 😀

    // Lix

  3. Det där hade Tyra blivit mäkta imponerad av det vet jag! 🙂 Bra att du tar hand om matte. Sen tycker jag att hunden var dum som tuggade på dig 😉
    Puss söta Lix
    Ps ge matte en kram från mig och tacka för allt snällt hon har skrivit till mig Ds
    //Susanne

  4. Strega – Ja, de är helskumma de där! Å vet du?! Det finns några som har sitt hus på ryggen?! Åsså gömmer de sig där när man petar de i ögat, skitakul! 😀

    Susanne
    – Bejben kollar säkert från andra sidan bron, för ibland blinkar hon till mig! 🙂
    Ska jag absolut göra, jäääättemycket! 😀

    Zera – Eller hur!? Värsta egot liksom! Jepp, bombajackan vart skakskraj jag lovar! 😀

    P.S Förövrigt tycker jag alla tjejer har så fina namn! 🙂 Tycker matte med!

  5. Men hallå här !
    Sånna där arga kompisar är INGET att ha, tvi vale.. Dom kan ha sina fåniga pinnar för sig själva. Å sen BITAS, nä där går gränsen *grrr* Bra att du skrämde bort den fåniga arga människotypen. Dumma sånna är inte heller nått att ha, nää bort med dom.
    Sen måste du lära dig att smöra mera för matte om du tycker att hon inte bryr sig ordentligt. Prova trixet HALTA, det fungerar ALLTID 😀 Då får man massage, och massa gulli gull.. 😉

Kommentera

