Fröknar

Mäh asså… nu har det typ gått flera evigheter igen! *suuuuck* Och jag som hade värstaste grejen att berätta i torsdags! *suckar igen* Jag var nämligen på ett heeeelkul ställe! Dagis!! Vet ni hur ballt det är där?! Massor av hundar och världens snällaste fröken, för jag fick ett sånt där grisöra av henne (fast jag glömde det när vi gick sen…)
Matte vill veeeerkligen inte att jag ska börja där, men det skiter jag i, jag vill! Och det är ju faktiskt tur, för de på mattes jobb bara tjatar hela tiden så det är nästan så jag har lust att gnaga lite på deras ben… *matte avbryter* (På ett sätt vill jag ha honom på dagis, så han får träffa andra hundar o lära sig hundspråket ordentligt, å andra sidan gillar jag att ha honom med mig på jobbet… *suck* //matte) Är du klar eller? Jaja, jag fick iallafall börja den 24:e september sa fröken. När är det? *matte förklarar* Va?! Det är väl jättelångt? *matte pratar med Lix* Jaha… okej, men då går det fort alltså? *matte nickar o får en puss* 🙂

Igår hade matte med sig Svarta Lådan på vår promenad och mina ”flipperkulebilder” blev lite suddiga, för matte bara garvade. Det är ju inte direkt så att hennes skratt får det att pirra mindre i kroppen! *sprattel* Alltså, matte kallar mig för flipperkulan när jag springer i diket… Det är lite trångt där så det blir liksom lite knöligt att springa där, men skitakul!

Åsså träffade jag lilla fröken Tilda igår kväll också! Vi hade dragkamp och så hade hon med sig matte, mattes valp och mattevalpens valp. Mänskovalpen hette Elias och var jättesnäll! För han fixade pinnar till mig! Fast han var visst lite glömsk, för så fort han gett mig pinnen så ville han ha tillbaka den! 😯 Å jäääädras vad han skrek du! Som Alma nästan!

Här kommer en sån där ”slajd” igen… 🙂

7 responses

  1. Dagiiis! Jag skall också börja på dagis. Matte sa något om inskolning nu på onsdag, och jag får visst träffa nya polare där 🙂 Då skall vi dra järnet och göra livet surt för människorna där *hähä* 😉 Lycka till, Lix! Och förresten e du en snygg pojke! 🙂

  2. Tjenixen!
    Ohhh, så kul det låter med dagis…Jag vill oxåååå!!! 🙂

    Min matte hälsar, och säger att hon tycker du är jättesötnosig… 🙂 🙂

    Tasselitass på dig,
    Challe

  3. Emma – jag såg massor med jyckar när jag var där o tittade, men hallå… jag fick liksom vänta i hallen medan matte gick runt o kollade! Hur elakt som helst ju! Jag ville ju in å röja! 😀

    Challe – jag tycker du ska säga åt din matte att du också får börja på dagis. Du kan börja på mitt, så är vi tre corsos och då kan vi ta över hela stället! Moooahahaha!! Just ja, hälsa matte att hon har himla bra smak… 😉 Å min matte hälsar att du är riktigt tjusig du med! 😀

  4. Ooooh ni är så välkomna!
    Jag träffade massa dagishundar igår på vår lunchpromenad, men vet du? Matte sa att inte jag fick hälsa! 😯 Alltså… hon är bara såååå taskig ibland!
    Hare gott!

    // Lix

  5. Daaaaaaaaaaaaaaagiiissssssssssssss! Låter himla bra tycker jag. Har beklagat mig lite för matte för de så ont om polers här 😦 Matte ska försöka ordna lite men de e svårt. Ja ja. Har det gött ändå 🙂 Matte tycker du är jättefin och att du växer som ogräs,fast väldigt vackert ogräs. Fina bilder tycker vi också att det här!
    Puss och kram kompis!!!!

  6. Ooooh!! Jag vet jag vet!! När jag åker ner o hälsar på farsan o brorsan då kan jag hälsa på dig! För matte säger att deras matte säger att det inte alls är så himla långt! 😀
    Täääänk… att få träffa bejben! 😉
    Matte blir så himla glad när jag får så fina kommentarer å jag med! 😀
    Pusspåer bejben å matten! 😀

Kommentera

