Huvudvärk

Nu har matte varit så där tråkig i flera dagar ju!! Jädras skitmatte! Hon säger att hon har migrän… eh..? Jaha? Är det mänskospråk för aaaaastråkig? Mäh alltså i två jädras dar! 😯

Jag får väl sammanfatta lite då;

Lördag; Då var vi hos mattes andra flock, de som var här när hon fyllde år, för nån av de hade fyllt 60. Det är skitmycket, särskilt om man inte ens är ett år, som jag! Men det var rätt skoj att vara där för matte o jag gick ut o kollade läget några gånger, det luktade gott överallt och jag var värstaste medelpunkten! Woohooo!!

Söndag; Matte Tråk stack utan mig! Mitt på morgonen! Jag fattade ingenting. Sen öppnades dörren och där stod mattemamman. Jag fattade ännu mindre. Sen lekte jag med Lillebroren o mattemamman hela dan. Åkte lite bil. Dumpades hemma hos matte fast matte inte var där. Fortfarande fattade jag ungefär noll. Dörren öppnades och matte dök upp. Det tog ungefär noll komma två sekunder innan jag hajjade att det faktiskt var på riktigt. Jag blev så glad att jag knockade matte på hakan! 😀

Måndag; Äntligen fattade hon! Att jag ska följa med när hon åker och jobbar! Men det var nåt konstigt med matte… Hon var liksom lite trögflytande på nåt sätt. Och även fast jag inte direkt kan klockan så mycket så fattade jag att vi åkte hem från jobbet tidigare än vanligt. Så jag tänkte att det är bäst att vara snäll annars kanske hon får för sig att jag ska bada eller nåt. Sen bara sov hon. Och sov. Jag passade på jag också. 🙂
Sen. När vi gick ut, gissa vem jag träffade? Som jag inte träffat på flera evigheter?! Månsa!!! Äntligen!! Åhhh vad underbart! 😀 *studsar* Fast matte ylade lite ibland när det ryckte i kopplet, jag tror hon hade jätteont nånstans så jag satte mig ner… Verkar jobbigt det där… migrän…
Tisdag; Vänta nu… det är ju idag! Matte hade fortfarande ont i huvudet idag. Tänk om det är nåt fel på henne? Fast hon mår bättre nu, så vi har till och med lekt lite i Gröna Havet! Men det är inte så himla lätt att fånga pinnar i motvind ska jag säga. De smiter liksom och vrider sig åt alla möjliga håll. Skitasvårt att få tag på!
Ska jag berätta en hemlis då? Matte har handlat nåt åt mig, som luktar jättegott. Men bara för att hon har ont i huvudet så får inte jag smaka! Hur oschysst som helst! (jag köpte blodpudding, ska göra godis till honom imorrn. Orkar inte riktigt idag… //matte)

Jaja, nu är det nästan dags för nattisen så jag ska gå o putta på matte *bonk* så hon flyttar på sig mot dörren istället… 🙂

Tja ba!

8 responses

  1. Tjena
    Usch, min matte har också det konstiga tillståndet migrän då och då. Hela familjen här blir helt konstig, tassar omkring på tår, och man får inte heller gå in och störa matte när hon är på det humöret… Jättetråkigt 😦 Fast det händer ju inte så ofta, och hon är ju på extra bushumör med lilla mig när hon kommer ut från mörka rummet igen 😉

    Tass på dig
    Challe

  2. Nä, det är tur att det inte händer varje dag, för tänk… då skulle man ju aaaaldrig få leka! 😯
    Matte suckade lite imorse, eftersom jag samlat energi i två dar nu… he he… Och det måste ju liksom uuuuut!! 😀

    Tjena! 🙂

  3. Tjena Lix. Tråkigt att Din mattis mår tjyvigt. Då måste Du vara en supersnäll jycke och trycka Din kalla nos mot hennes panna, och slicka hennes hand.
    Hoppas att hon mår bättre nu.

    mvh Pia

  4. Min matte tycker synd om din matte. Personligen förstår jag inte det där med bankaskalle eller vad det nu heter.
    En riktig CC har ALDRIG ont i huvudet. 🙂
    Matte tycker jag är dryg nu men så är det jue.
    Puss på dig din snorunge 😉

Kommentera

