Skit-dag

Oj, idag var matte så där konstig igen… Hon blir det ibland. Ungefär en gång i månaden… Hrmm, tvåbentingar är konstiga. För när vi skulle gå ut på eftermiddagen så pratade hon med en annan tvåbenting på kontoret, så hon blev lite oglad. Men jag muntrade upp henne genom att boxa henne på näsan när hon satte på mig kopplet. 🙂 Visst är jag snäll?

Sen blev hon lite mer oglad när alla tvåbentingar på jobbet gick utan att vifta hejdå eller säga nåt till henne, det var taskigt tycker jag. Dessutom sa en av trebentingarna att hon måste använda en fast hand med mig för jag blir så stor och så undrade han om jag hade dragit omkull henne än. Nä! Har jag ju inte! Jag brukar bara knuffa omkull henne ibland när jag inte hinner stanna…. 😉

Efter jobbet kommer det bästaste, vi går iväg och busar. Och så råkade matte prata först och helt låta bli att tänka. För det var en gubbe som frågade om vi corsos var trevliga och matte svarade:
”Nä, de är fruktansvärt oförskämda!” (Äh håll käften kärring! Vi är inte alls oförskämda! 😉 😛 )
Gubben tyckte nog inte det var så kul men det sket matte i. Jag sket brevid gubben. Då blev matte sött rosaröd i ansiktet…

Matte tog bilder med sin sångburk idag… Suuuuuck! Aaaaaldrig får man vara ifred!

daglix.jpg

Bild 1. Jag letar upp halva min middag (o efterrätten hade hon gömt i ett träd jädras stolla!)
Bild 2. Matte har fått syn på nåt som lät oi – oi – oi
Bild 3. Inte för att jag ser vad det är, men matte säger att det var mc-poliser…
Bild 4. Det sket jag också i…

Precis innan vi kom hem så träffade jag Fia, hon var skitatråkig! Jag kutade runt som en jädras hoppkotte full av sprättägg men hon bara *sniff sniff sniff* Hennes matte var snäll i alla fall och när hon frågade om vi corsos var trevliga hundar så tänkte matte först! 😀 Och sa att vi var jättetrevliga vovvar.

Andra bloggar om: , , , ,

3 responses

  1. Hmm, vi har också fått en hel del sådana kommentarer från folk som undrar om vi går i skolan, om jag är snäll (Nej, jag äter folk till frukost, speciellt pensionärsdamer liksooom)osv osv. Mattehusse börjar bli lite trötta på dessa kommentarer.. Men jag.. Ja, jag går och luktar på blommorna och funderar lite och jagar flugor. Svårare än så är det inte 😉

    O du! Jag brukar också kuta till matte så att hon nästan faller, dom skrattar åt oss i skolan och undrar hur det går när jag blir stor.. Men hallåå!!! Då får hon väl ligga på rygg och göra inkallning, eller vad säger du käre bror? 😉

  2. *kramar till matten*

    Ska vi komma upp med hela CC-klanen och bita alla dom dumma på ditt jobb?

    Don´t mess with the italian maffia you know!!! 😉

    *kramar till jycken med*

  3. Atlas – alltså, såna där mänskor är helskumma ibland, seeer de inte att vi är söta som små änglar? Och är man söt är man snäll (ja, förutom matte ibland dårå… 😉 )

    A – matte tackar för kramarna. Jag har varit ganska snäll idag och igår var jag jääääättesnäll! Och hon säger att ni jättegärna får fylla hela vårt hus med CCs! 😀

Kommentera

