Glatt

Okej brorsorna, gör er redo att bli avis! Veeeet ni vad jag gjorde igår? Jag var på tjejfest! Typ… När jag o matte skulle gå hemåt från våran nattis så träffade jag Mystiska Månsa (som numer bara kommer nämnas som Månsa, blir så jobbigt att skriva…)!! Alltså hon är ju bara såååå underbar! Bus bus bus! Och precis när vi står o hoppar som bäst, gissa vilka dyker upp??! Gosan å Alma! Ooooiiih!! Haaaallå? Kan man få en sån nattis varje kväll eller? (Yes, tre tvåbentingar o lika många tikar, ensam herre på täppan… //matte)

Å vet ni vad matte gjorde igår? Hon sa åt en tvåbenting att raka benen… Que? Raka benen? Kan man sneda de också? Och isåfall… Vad i hela helsicke är det???! Alltså, igår då… Matte fick lite nog av mitt bus på Monstret så hon sa till mig (handgripligen // matte) att ligga ner och ligga still. Basta! 😉

Tvåbenting; ”Jag tycker du ska vara snäll mot din hund”
Matte; ”Jag tycker du ska raka benen”
Tvåbenting; ”Mäh, du vet väl inte vad jag…. (måste å inte måste/har mina lurviga ben till/kan göra med din näsa om den får närkontakt med min panna…? eller vad det nu var hon skulle säga… // matte – flinar)
Matte (avbröt); ”Näe just det. Och du vet inte vad som hände innan jag la ner honom heller… så….”

Ha ha! Det tyckte matte var lite kul. Fast jag tror nog jag hörde tvåbentingen kalla matte för kärring (det hade jag också gjort i den åldern… om jag var hon… // matte)

Imorse blev jag utskälld som vanligt… Undrar verkligen varför hundarna skäller på mig? Matte säger att de är avundsjuka för att jag är så himla snygg. Matte är bra smart eller hur? 🙂
Åsså träffade jag massor av spännande mänskor på Monstret. Och en tjej! Matte sa att hon var Rottweiler så då tänkte jag fråga henne en grej, men matte tyckte inte att jag skulle skälla på Monstret. Eh hallå? Ursäkta mig här nu! Jag skällde inte, jag praaaatade!! (potejto potato liksom… //matte)

Idag ska jag vara snäll mot matte har jag bestämt för hon hade rätt jobbigt inatt… Fast jag vaktade henne bra! Hoppas hon blev glad! Jag tror det, för jag fick ligga i hennes knä lite på Monstret… 🙂

Andra bloggar om: , , , , , ,

4 responses

  1. Du har då den tuffaste matten i vääärlden. Hon e cool, liksom!

    Och vi är avis på tjejträffen. Fast jag har varit på prommis med Tequilan, hon var en sån där springtjej så pappa fick inte följa med.

    Sedan har jag träffat Nisse. Nisse är punkhund, fast husse kallar det för wachtel. Jag tycker det är häftigare med punkhund.

    *pöss*

  2. Matte säger att din matte också är världsacool! Undra om de också är typ släkt? (ja, smurfsläkt… 😛 //matte)

    Tequila är gott säger matte… 😕

    En puuunkhund??! Värsta coola! En sån vill jag me träffa! 😀

    Pusspåre!

  3. Woohoo! Tjejfest. Det lät ju inte fel. Jag har också träffat ett par tjejer och lekt. De var helt okej.. Ville dock inte ha någon puss av dom.. Uuääärk tjejbaciller!

    Jag träffade förresten en Rhodesian Ridgeback flicka när vi var ute för någon dag sen och vet du… Matte blev ARG på mig när jag ville slicka på hennes tuttar.. Skulle ju bara se om de var nåt att ha liksom 😉

Kommentera

