Tappat

Matte är en riktig fjompa ibland… För när vi var ute igår, så tappade jag en tand mitt i alltihop! Och hon ba; ”Nämen lille vän? Blöder du?!”
Jajjemän! Det var minsann en kindtand som rök när jag brottades med en pinne, så det bara raaaaaann blod (kan ju ha varit för att det blandades med dräggel också… //matte) Men hallå?! Det är ju bara bra! Då får det plats nya! Häpp! 😀

Åsså på nattisen, då höll jag på att bli uppäten av en hjulbenting med motor! Jag skulle ju bara leka lite…. Matte blev rätt arg på mig då… För hon har sagt att jag inte får leka med de, men ….. *gnyr* …. de är ju så roooliga! (mopedisten fick slå på en tvärnit o jag stod med hjärtat i halsgropen ja, jädra vappe! Han satt ju så snällt å fint ju! 😕 //matte)

Men sen… dåååå blev matte skitaarg! Fast hon sa inget med ord just då (näe, jag hamnar i chocktillstånd när jag möter så korkade människor… //matte igen). Precis när vi skulle gå in för att sova så kom Totte, en ljushårig snubbe med lång päls och ba; ”Tjaaaa!!! Ska vi leka!? Kom igen!!” Så vi lekte. Vi hade askul! Fast han hade nog glömt sin husse nånstans för Totte var alldeles själv ju. Stackarn… Men sen kom hussen, och då hade Totte jääääättemycket tur, för han hade glömt halsbandet hemma! Ha ha! När vi gick sen, så hörde jag matte mumla nåt om att det var ju tur att jag var valp för om jag hade varit stor då hade det blivit knöligt för Totte och hans husse och att nån visst blivit tappad som barn (hur tappar man som ett barn?) och en massa annat som inte direkt gör sig i skrift…
Och när jag kom in så kittlade det som attans i hela munnen. Gissa vad? Jag hade svalt halva Totte!  😯

Men vad jag sov gott sen! Fast matte började snarka före mig tillåme! (tsss! Gjorde jag inte! Jag snarkar inte! …. jämt i alla fall… hrm… // matte)

Andra bloggar om: , , , , , ,

2 responses

  1. OjOjOj käre bror.. Jag tror att vi har liknande problem! När jag är ute och går med mattehusse känner jag också för att leka med folk som svischar förbi, helst mopedister, cyklister och de som åker inlines (skitcoola, de verkligen gliiiiider fram!). Matte säger att det inte alltid varit så.. Men det tror jag nog.. Inne i mitt huvud i alla fall 😉 När jag hoppar ut på vägen blir de dock skitarga.. Så jag försöker hålla mig borta från asfalten. Inte kul när de blir arga på lilla (?) mig 😛

Kommentera

