Pust

Ja, näe.. orkar jag? Jo kanske.. Det är varmt, men matte var snäll och gav mig is.. Mmmmm! Smaskens!

Idag har jag roat folk på Schabraket (alltså, mänskor är så himla lättroade! Jaga svansen å de ba’ ”Aaaaww” ), sovit med huvudet i mattes knä, snackat lite med mattes kollegor, blivit tutad på av småmonster, försökt få fatt i snabbfotare (men nähä.. de fick man inte jaga sa matte.. Trååååk!) o skrämt en tanta.. Matte blev inte så glad över det, men hallå? Hon lät ju lite glad sen så vad tusan gnäller du för? (för att man inte ska skrämma små tanter, även om de fnissar sen när de fått förklarat för sig att det är en fyrbent huligan jag har i kopplet.. //matte)

På allmän begäran (från mattemamman dårå) så kommer lite fler bilder (har visst varit tunt med sånt på sistone matte! Hrrrmpf!)

f2810.jpg
Lunchpromenaden gick vilt till tyckte matte. Vaddå sitta still för att hon ska fota? Eh… hallå, jag skiter i det! Det finns liksom pinnar här! 😉

g2799.jpg
Tröttmössa, sa matte
Tråkmössa, sa jag när hon för fyrahundranittielfte gången startade den jädras prylen o blixtrade mig i ansiktet..

s2802.jpg
Som sagt… Zzzzzzz… 😉

3 responses

  1. Åh värsta kul och jaga tanter! Jag jagade en gubbe en gång som var nåt som heter Jontens Vatten ellern nåt…dom kommer tydligen och knackar på dörren och vill ge mattar och hussar en tidning som heter ”Valltornet” eller nåt sånt. Han kunden springa görfort och han blev sketarädd. Jag ville ju bara leka och han blev inte rädd sa han då matte förklarade att jag var snäll och ville leka. Det här hände då jag var liten förstår du.
    Puss från Tyra som har det gött!

  2. Haha! Vi behöver inte jaga sådana göbbar och tanter från den däringa klubben. För det gör vår husse och matte så bra själva. Vi tror att dom finner ett enormt nöje i att göra det.

    Matte genom att be dom dra åt varmare breddgrader och förklara för dom att hon redan är tappad före, eller nått. Varmare breddgrader måste vara Karlskrona. Där brukar det vara varmt när vi är där.
    Husse jagar bort dom genom att vara…HUSSE! 😀 Han e bra vår stora husse.

  3. Tyrabejben – Visst är det! Jag tycker det är skitakul att jaga snabbfotare och hjulbentingar som brummar! Fast matte tycker jag ska låta bli det.. Hon är rätt tråkig då.. Pusspåre bejben!

    La familia – Ha ha! Såna där Jonte-klubbare har vi inte stött på (än). Fast matte brukar säga att dummingar kan ”dra åt skogen”.. Jag tycker det är så hiiiimla orättvist! Jag får ju inte dra åt det hållet! Nänä, man ska gå fiiint i kopplet sägs det.. Tss! Sicket nys! 😉
    Jag har ingen husse, men matte kan låta som en liten Alma blandat med en stor corso.. Deet e coolt! 😀

    // Lix

Kommentera

