Hämden

Ja jädras vilken dag! Hämden är ljuv har jag hört.. Matte blev tydligen skiiiiitarg för att jag lämnade en present på hallgolvet.. Fatta! Hon drog iväg mig till vetten!! *gör stora ögon*
Men jag var cool, för jag har varit där förut och det är rätt kul. Och sen, värsta bästa på hela dan nästan ju! Jag träffade en corso!! Hos vetten! Liten värld va? 😀 Han var nästan lika gammal som jag men sååååå mycket större! Matte bara glodde på honom.. Vet hon inte att det är fult att glo? 😛

Men sen då (matte sätter stopp å vill förklara sig – anledningen till att jag tog honom till vetten för att klippa klorna är för att jag slarvat, kontinuitet någon, och inte ville klippa pulpan själv, det kan dumma vetten få göra istället, så kan jag klippa i lugn o ro sen. Nu ska det jädras i mig in i kalendern! *ler* Så … var så god! // matte) .. *suck* …. meeen seeeen dåååå.. jädra kärring! Först kom det en söt tvåbenting o gav mig godis o lekte med mig o försökte skära mig i tassarna.. Tsss! Nähädu lilla stumpan, glöööm det! Hit med mer godis först! Tillslut lät hon som matte gör ibland o bara suuuuuckade.. 🙂 Och så tog hon med mig till ett annat rum.. Ja’ ba’ – ”Hallåå??! Du glömde matte! Hon o jag hör liksom ihop va!?”
Men hon bara sket i det och försökte skära mina klor igen.. Sorry stumpan, inte idag.. Sen fuskade hon! Big time! Hon tog hjälp av två till!! Vadå orättvist!?! Sen fick jag gå till matte igen.. Å vet ni?! Egentligen kostar en brottningsmatch extra pengar, men matte slapp.. Undra om hon är lika bra på att charmas som jag? 😉

Och när vi åkte Schabraket hem så frågade en tvåbenting vad jag skulle bli när jag blev klar (en tjälknöl hade jag tänkt.. sa jag inte.. // matte) Vadå klar?! Jag ska bli som pappa när jag har vuxit i mina lösare kroppsdelar, ni vet.. Öron, ben, skinn.. det där.. 🙂

Dagens bild får bli … den här!

fl0039.jpg

Andra bloggar om: , , , ,

4 responses

  1. Käre käre bror! Visst är det skitläskigt att få sina naglar klippta. Speciellt de där bak… Man har liksom inte lika stor koll på vad som verkligen händer när dom är där bak och pillar… Jag försöker gnaga lite på deras tånaglar för att de ska förstå hur det känns, men det är inte särskilt populärt.. Så det rekommenderas INTE! Du, förresten! När jag får mina naglar klippta så brukar jag få en massa korv… Och korv kan man ju nästan dö för 😉 Så jag brukar överleva (men det är också precis!) Mattehusse brukar säga att det låter som att de tar livet av mig.. Men det är ju så… Nästan 🙂

  2. Jaa eller hur!? Vem är det egentligen som har kommit på de här dumheterna?
    Matte säger hela tiden ”Näe vi ska inte leka nu” .. Men hallå?! Hela alltet är ju skitakul! Jaga den där skärgrejen, hålla matte i handen, gnaga lite o försöka härma en hal ål! Men hon fattar inte så mycket om vad som är kul egentligen.. 😉
    // Lix

Kommentera

