Olydig? Jag? Näää!

Igår när vi åkte till Lillebroren, så träffade jag (nästan) en sån där människovalp på Monstret. Hon var nog nästan mitt största fan, för hon frågade sin mamma vad jag gjorde hela tiden..

”Mamma? Vad gör hunden nu? Varför gör den så? Vad sa hon? (hon menade matte alltså) Vad gör hunden? Varför biter den i svansen? Gör det inte ont då? Mamma? Sover hunden nu?”

När lillan frågade sista frågan slängde matte en ilsk blick åt hennes håll och mumlade nåt om att ”Näe, du har dödat hunden med alla dina j-a frågor…” (förlåt.. men jag var extremt tröttkörd och varken mor eller barn hörde.. // matte)

Sen gick vi i skogen hem! 😀 Matte satte på mig ett sånt där olydnadskoppel (eh? Hallå? Jag är ju faktiskt skitlydig, för att vara i min ålder.. typ… 😉 ) och så tränade vi på ”Kom” och ”Stanna”. Jag har insett att matte är omöjlig att träna till att komma till mig så jag kutar till henne istället. Å jädras vad glad hon blir! 😀
(Mmm… jag kör hellre flexikoppel än lina, det är lättare, men helst okopplad. Det är bara det att det är så mycket folk i skogarna nu förtiden och joggare är jääääättekul att jaga.. *suck* Det tycker inte de… 🙂 //matte)

Matte hittade en bild från en annan gång (apropå det här inlägget)… hrm…. Men jag har ju trååååkigt när hon är borta ju!

© vhcfan 2007

Andra bloggar om: , , ,

2 responses

  1. Hejsan!
    Kände bara att jag måste kommentera sötnosen!!
    Vilken JUVEL!!
    Lite annan dimension än våra två skrangelben härhemma… *ler*
    Vi återkommer och kollar läget framöver.
    Tills dess får ni ha det bra!

  2. Tihi..! Taaack! *ler*
    Sweeeet!! Får ni sova i sängen?? Värstaste lyxen ju! *avis* Fast min säng är nästan lika stor som mattes! 😀
    Välkommen hit å välkommen åter kära skrangelben! 😛
    // Lix – som lånar mattes blogginlogg

Kommentera

