Funderingar

Apropå tanter (se föregående inlägg), veeeet ni vad som hände imorse?? Väggen öppnade sig och så klev det ut en tant! *gapar* Vaaa??!! Matte sa att det var en Magisk Låda på perrongen och det var därifrån tanten kom, men jag såg ingen låda.. Ingen magisk heller… Skumt värre.

Matte tycker jag har varit jobbig idag, jag tycker hon har varit tråkig.. Hon har bara fingerdansat på sitt skrivbord idag ju.. Skitatrist! Å inte är Jultomten här heller.. *suck* Nissen är här, men han har tydligen stränga order om att inte ens prata med mig… Alltså, finns det nånstans man kan byta ut sin matte på eller? 😛

Äh, hon är rätt bra att ha faktiskt. När hon inte jobbar är hon jättebra! Hon hittar så mycket skojiga saker i skogen och om hon inte hittar nåt roligt så gör hon sig själv skoj.. Hade jag varit människa hade jag nog legat på rygg och gapflabbat åt henne ibland (men det är det andra som gör så det behövs inte..) 😉
Förresten fick jag smaka sån där jättegod mattemat häromdagen (falukorv.. //matte) Men matte sa att jag skulle passa på att njuta, för det där med korv det är visst inte hennes grej riktigt (men det funkar med mycket kryddor // matte igen)

Vet ni om att det finns hundar som inte kan gå? Jag såg en sån en gång och matte sa att det finns massor med såna hundar! Dessutom är de skitasmå så det är nog därför deras mattar måste bära de hela tiden (undra hur de gör när de ska kissa???) Jag menar, tänk om de försvinner i ett hål nånstans?? Eller helt enkelt bara blåser bort!? *nickar* Jaaa, det är nog bäst att deras mattar håller hårt i de, annars blir det ju dyrt.. Jo men jag menar om de måste köpa nya såna hundar hela tiden när de försvinner..

Andra bloggar om: , , ,

Kommentera

