Noll benkontroll

Oj vad vi har jobbat hårt idag, jag å matte! Eller ja… jag hjälpte väl inte till så mycket tyckte hon, jag sprang visst mest i vägen.. Men det ska tydligen hända nånting i köket, i ett av skåpen, för matte har rivit ut allt där och lekt med en trasa därinne (som jag inte fick leka med! Hur taskigt är inte det???) Sen har hon sprungit hit å dit å in å ut, kånkat stora grejer, svurit lite (alltså, ni skulle höra henne, hon låter skitakul!) och druckit maaaassor av svartvatten. Ska bli spännande att se vad blir av det hela… Kanske imorrn?

Åsså träffade jag Ragge igen! 😀 Och idag hade han med sig en tvåbenting också. Det var nog tur för han är visst jäääättestark! Han drog sin husse på mage i gräset, hur kul trick som helst! Det funkar inte med matte (än.. he he!) Men vi lekte en stund och fast han är dubbelt så gammal som jag så har han lika dålig koll på alla sina ben som jag! Sen tyckte matte att vi skulle gå vidare, det tyckte inte jag.. Men alltså. Då gick hon! Ändå! Det var bara att hänga med då tyckte jag. 🙂 När vi kom in i skogen började matte leka med mig, hon gjorde en jättebra imitation av en hoppkotte och vi hade jättekul! Tills det kom ett par mänskor bakom oss och skrattade.. Då fick matte en rätt spännande färg i ansiktet.. Men det gick över, så sen busade vi lite till.. Å nu är jag supertrött! Zzzzzzzzzzzzzzzzzzz…

Andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

