Hugget som stucket

Igår var jag ute på äventyr igen, fast matte har glömt bilderna hemma så ni får inte se nåt.. Men jag kan berätta! Jag fick åka med matte till Lillebrorens jobb! Men mattes dator sa fel till henne så vi kom dit för tidigt (kollade SLs hemsida o det blev lite fel med tiden //matte) Fast vet ni? Det gjorde aaabsolut ingenting! För det finns en godisaffär i närheten he he.. När vi kom in dit så såg jag två pyyyyttesmå.. eh … ja, vad det nu var för nåt.. Jag bara kollade på de där små sakerna som rörde sig och sen kollade jag på matte och då sa hon att det var hundvalpar! Förlåt vad sa hon nu?! Hund??! Näääää, det tror jag väl inte va? De var ju lika stora som mattes dojja ju! Scheeez!

Sen väntade vi utanför Lillebrorens jobb. Det var jättekul! Medan vi väntade åt jag isklump, jagade massor av flixflaxingar (typ skräp som papper, plast mm.. // matte förtydligar) och blev gosad av människor!
En trebenting sa att det syns att jag ska bli en stor kille, eftersom jag har så stora tassar.. *nickar* Jepp.. Kolla!

När vi kom hem tyckte matte att vi skulle ut och ”träna”.. Inte vet jag direkt vad hon menade med det, men kul var det! Uuuupp å neeer å hiiiit å dit! 😀 Det var jätteskönt att lufsa omkring i skogen (lufsa?? Min jobbarkompis, från ”apjobbet”, undrade ju om han var en ADHD-hund! *garvar* //matte) men sen träffade jag en blänkande pinne.. som högg efter mig! Eh…? Hallå? Så ska väl inte pinnar bete sig?? (det var en nyömsad kopparödla som inte var så glad över ”besöket” //matte)

Apropå hugga. Igår, på nattisen, då träffade jag Pysen. En liten en.. som en pyspunka liksom.. Åh vad jag ville leka med honom, men han sa att jag var alldeles för stor o vild. Alltså ursäkta, vadå diskriminering! Bara för att jag är stor så får inte jag leka med honom eller vadå? Tsss! Men i alla fall så högg han mig i läppen, flera gånger! Visserligen gjorde det inte ont, men hallå, ger han sig in i leken får han leken tåla! Så jag tjongade till honom med tassen å då dödde han! Trodde jag.. Men han reste på sig efter en stund. Fast ännu surare än förut.. 😛

Och imorse fick jag ligga i mattes knä på Monstret! Gött! Fast matte hävdade att det var för att hon frös så hon behövde värma sig med mig (det är ju sant ju! Det var skitkallt! //matte)

Just det! Måste ju visa vad jag hittade på Monstret igår! Värsta balla grejen, men matte ba; ”Nääää, sånt ska man inte äta”
Eh… den låg på golvet, den smakade gott.. Ätas! Ja.. 🙂

P.S Förresten har jag ett skitbra (ha ha ha!) tips! Om man vill reta matte/husse till nervsammanbrottsgränsen. När man har bajsat, väääänta tills de knytit ihop den svarta påsen ordentligt. Då sätter man sig igen och kör en omgång till.. Min matte ser jättekul ut när jag gör så! Man kan gärna gå runt samtidigt, så man sprider ut sig riktigt ordentligt över ett stoooort område.. Mooooaaaahhhaahahaa!!


Andra bloggar om: , , , , , ,

7 responses

  1. Hmm, har testat det någon gång men.. Hmm, hussematte har numera alltid med sig minst två svarta påsar när vi är ute och promenerar… Så det är liksom inte lönt längre, har ju inte hur mycket som helst att klämma ut.. 😛

    Hmm… ADHD-hund? Hmm, det uttrycket känner jag igen.. Ligger det i släkten? *funderar* Hottentott har jag också fått höra.. Men det är kanske bara jag 😉

  2. Man måste ta det i omgångar käre broder, lite i taget.. He he he! 👿

    Jepp, det går i släkten, precis som det där med tillfälliga minnesförluster.. Fast det kanske bara är jat? 😉

    // Lix – med matteblogginlogg

  3. Just så min son! Bajsa många gånger så blir dom tillslut galna på en. Matte säger att hon inte gör något annat än plockar högar efter oss. (Det känns som det ibland iaf //Matte)

    Sedan gillar vi den coola leksaken som du hittade. Den ser läcker ut 😀

    *pöss*

  4. Jag skiter också i omgånger…drar liksom ut det i en lång rad…det blir jobbigare för matte och husse och plocka i trädgården då. Det är lurigt när saker låssas dör så där. Tjonga te han hårt som tusan nästa gång.
    Har kommit på något najs…om du hittar hönsaskit…smaka på det. Är görgött!
    Puss från Tyra som luktar extra gott idag! 🙂

  5. Brorsan o farsan – Galet är kul! 😀
    Visst var den! Matte är såååå tråkig! *smack*

    Tyrabejben – Precis, man måste ju liksom visa ordentligt att man har varit där ju!
    Jag ska göra det, för Pysens matte sa att han förtjänade sig en riktig tjongare så han lär sig.. Ska försöka komma ihåg det till nästa gång. 😉
    Hönsaskit?! Sånt har jag aldrig stött på, men jag lovar att smaka när jag gör det! 😀

    // Lix

  6. Haha, minnesförluster.. Visst, här är en till. Men, om man hittar någon intressant doft som man gärna vill följa.. Varför lyssna då liksom? Då är man liksom upptaagen 😉

  7. Atlas – Jag menar det.. Och det är ju så hiiimla många saker man måste komma ihåg, så då är det väl inte så konstigt att man glömmer en del? *garvar*

    // Lix

Kommentera

