Heldagsbus!

Oj! Vilken dag hörrni! Jag har haft suuuuperkul! Matte hade visst inte lika kul.. fattar inte riktigt varför.. Jag bara lekte med Jultomten o hans Nisse hela dagen (jepp… kollegorna gjorde ett grundligt jobb att stissa upp honom.. ursäkta men jag försöker jobba! //matte) Sen när vi åkte på Gröna schabraket (som faktiskt är blått.. hundar är visst färgblinda har jag hört.. //matte) så fick jag träffa mattes jobbarkompis från apjobbet. Och när vi sagt hejdå till henne så kom det en kille o började klia mig. Hur schysst som helst! Inte nog med det! Han hade en kompis också! (Hade han inte alls, de två killarna kände inte varandra men tallade på jycken båda två… //matte) Kompisen la sig liksom på knä på golvet.. å kom igen folket, ni veeet vad det betyder?! LEK!!! Han var skitakul! Kliade mina tänder, busade, stojade och vi hade jätteskoj! Matte såg ut som hon ville sparka honom på pickadollen… (skyldig.. //matte) Hon bara suckade och sa åt oss att sluta (snääälla, sa hon o hon lät faktiskt lite trött.. 😕 ) Flera gånger.. Hon är så trist ibland.. Men när vi satt på Monstret så somnade vi båda två.. (TAAACK!!! //matte)

Väl hemma så tänkte jag att vi kunde fortsätta busa.. Det tyckte inte matte.. *suuuuck* Men hon tog fram fiskfrigoliten o så övade vi på ”Kom”.. Matte är inte så bra på det.. För jag måste hela tiden komma till henne! Snacka om trögfattad! Fast ibland glömmer jag bort alla de där kommandona.. ”Kom”, ”Sitt”, ”Höger/Vänster/Stanna” ni vet.. de där vanliga (jaaa, för ‘Ligg’ är fanim… omöjligt att lära honom! // matte) Men matte säger att det finns medicin som bromsar sån där glömska som hon säger att jag har (båda två faktiskt.. //matte)

Näe, nu ska jag lägga mig o fisa vid mattes fötter! Bonk på er!

Andra bloggar om: , , , , ,

Kommentera

