Konstigheter

Matte är konstig.. eller ja, det visste jag ju redan. Men de senaste två dagarna har hon fått nåt fluffigt i blicken.. Jag tror det beror på den där trebentingen som springer här på dagarna.. 😉 Han som har en kul pryl som säger biip-biiip-bip när han sätter den mot väggen.. och så har han några andra trebentingar i släptåg.. Så matte blir alldeles.. tja… väck.. liksom.. (ja men snälla! En sötare trebenting var det länge sen jag såg.. Och tandställningen ökar bara på charmen // matte *ler*)

Vaddå värmebölja? Nä tack! Jag blir så ruskans trött då.. Fast hellre varmt än regn (vem tusan kom på den idén egentligen??! Oerhört dumt att slänga vatten på små oskyldiga hundar när de ska pinka av sig..)
Sen har matte fått för sig att jag ska bada.. Utomhus! Jag säger ju det! Hon är fasen inte klok! Det räcker väl med att mänskan nödvändigtvis måste dra ut mig i regnet, ska hon dränka mig i sjön nu också?! Nähä vet du vad! Jag tror jag flyttar! 😛

Andra bloggar om: , , , , ,

4 responses

  1. Vad konstig din matte är. Bli så till sig för lite trebentingar. Kolla henne noga, för jag har nämligen hört att de där kvinnliga typerna – som kallas mattar – kan bli lite konstiga ibland. Passa dig som tusan för bryggor. Min matte slängde i mig från en sån. Är som en väg på vattnet men ändå inte. Jäkligt obehagligt får jag säga.
    Nu har jag ätit. Torrfoder med Tacofärs. Gör smaskigt. Kan nog ge fina gaser.
    Puss från Tyra som är skitsnygg när hon är mätt och så.

  2. Tyrabejben – jag ska hålla redigt bra koll på’na. För tänk om hon försvinner med en sån där! Å liksom glömmer mig.. 😕 (finns inte på världskartan gubben, tar man mig, får man dig på köpet serru! 😀 //matte)
    Bryggor. Akta. Check. Såna ska jag hålla mig borta från, tack för varning snygging! 😉
    Puss på’re! 😀

  3. Men du Lix det är skillnad på regn och bada 😉
    Då får man bestämma själv, simma är gör kul och speicellt när man får hämta grjer i vattnet 🙂
    …så kom igen testa det 🙂

    p.s Jag har simmat varje dag nu…man bygger snygga muskler också;)

    Kram

Kommentera

