Språka på utrikiska

Vet ni? Min matte kan prata utrikiska! Det vet jag. För när vi kom in från vår promenad igår så tittade en kund på min genomvåta uppenbarelse och frågade matte;
”He doesn’t like to get wet does he?”
”Nope”
svarade hon.
”What about you then?”
”I’m a dog owner, I have to like it”
sa hon med en suck. Mäh hallå! Vi kan faktiskt strunta i att gå ut om det nu är så jobbigt (hoppas!) att tycka om att bli blöt bara för att man måste för att man är hundägare! Basta! 😛

Och imorse lät matte jättekul! Det började med att hon hade sönder nåt och så for hon runt som en hoppkotte med tusen ben! Sen lät det krasch bom bang ochhon svor som eh… tja.. mycket i alla fall.. Det var jättekul!

Medan matte for runt klättrade jag upp i soffan och kollade lite på bordet.. Veeeet ni vad jag hittade?! En vit godis! Så den tog jag med ner i sängen och knaprade på.. Sen kom matte förbi… Trist blev det.. För hon sa att det var hennes godis och så bände hon upp munnen på mig.. Men tji fick hon, för jag hade nästan ätit upp hela! Ha ha!
(skrattar bäst som skrattar sist, det var bara åka till veterinären och kräka upp allt igen.. Snacka om att jag känner mig som världens uslaste som ”låter” jycken få tag i Ipren, 400mg dessutom… Fy attans! Men synden straffar sig själv.. 1200 spänn kostade mitt slarv… *morr* Vilken idiot! //matte)

Nä… nu ska jag sova.. Det var jobbigt hos vetten… Dessutom tycker jag de var taskiga! Först fick jag jääääättegod mat (han höll på att slå knut på sig själv ja.. 🙂 //matte) sen ångrade de sig å ville ha tillbaks allt! Så för att jag skulle ge tillbaka det, så nöp de mig i nacken! Hyggligt va? Sen bara spydde jag… Men jag såg till att sitta nära matte så när hon lutade sig fram för att klappa om mig (tack) så fick hon nästan näsan i mitt kräk! Mooooaaahaaahhaa!! Sen orkade inte jag gå till Schabraket så matte bar mig (tack igen) och jag råkade visst somna lite också.. Men det är bara för att matte är så go.. 🙂

Näää nu ska jag sova.. G’natt.. eller vad det heter när klockan är så här dags.. Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz…

Andra bloggar om: , , , ,

7 responses

  1. Pingback: Icing o icing, hemligt avslöjande om Foppas fot och nya OS-grenar kan bli riktigt träigt « VHC-bloggen

  2. Guuuuud va hon är taskig som tvingar dig spy upp godis! Tror inte det är sant. Min matte säger att det kan ge skador på njurarna och inte alls är godis. Men vad vet dom.
    Måste frågavar Ipren en liten blå gubbe med stora fötter? För det har jag sett på reklamen. Och i så fall…hur många gubbar åt du?
    Puss från Tyra – men inte på munnen när du har kräkts.

  3. Exakt! Vad vet dom va?!
    Hmm… Mmmm, det var nåt blått som smakade lite surt så det var nog en sån gubbe.. Fast det blev bara en, för matte är rätt snabb i svängarna ibland.. Rackarns tvåbenting!
    Puss på’re bejben!
    // Lix – som både borstat gaddarna å lånar mattes blogginlogg. 🙂

  4. Håller med, varför ska de alltid envisas med att gå ut när det regnar, när man kan ligga och mysa istället 😉 De verkar inte ha förstått att det är äckligt med dropp i ansiktet och på ryggen…hmm.

    Kram på dig, sötnos

  5. De där tvåbentingar verkar vara riktigt felkopplade däruppe.. Gå ut i regnet?! Tok!
    Precis! Mer mys – mindre.. eh inget.. blött! 😀
    Kram på du! 😀
    //Lix – som fortfarande lånar mattes blogginlogg (hallå.. jag vill ha ett eget!)

  6. Pingback: Skrämsbuse « Lix - cane corson med rätt att charma

  7. Pingback: Kuldealen « Lix – cane corson med rätt att charma

Kommentera

