”Snickar”-glädje!

Vet ni vem som kom på besök i förmiddags? Mattemamman!! Fast hon gick bara in, hälsade på matte, sen mig, sen tog hon med sig matte!! Halllåååå!!? Jag då!! Fast matte kom tillbaka sen, utan mattemamman.. Jag fattade ingenting. Vadå? Skulle hon inte stanna? Nähä, hon skulle visst bara hämta saker för hon skulle åka bil långt tydligen och då behöver man visst massa saker.. 😕 Jag fattar fortfarande ingenting..

Matte var störttråkig imorse! Hon bara var på sitt rum och svor och grejade.. Å jag fick inte vara med! Surt värre!
Vet ni vad hon höll på med? Hon är ju faktiskt världsabäst! Hon byggde en säng till mig!! Till mig!! En alldeles egen, jättefin! Kolla!

© vhcfan 2007
Stööööörtskönt ju!

© vhcfan 2007
Jag erkänner.. jag är lite halvchockad faktiskt, den blev så högt upp ju! 😀

© vhcfan 2007
Det kanske inte syns, men mattes rumpa funkar rätt bra som säng den också.. 😉

Sen var jag tvungen att gå ut… Fast det regnade.. Jäääätttemycket! Uuuuääääsch!!
© vhcfan 2007
Shake it baby! 😉

Tidigare idag höll hon på att skrämma livet ur mig dessutom! Men det var rätt kul ändå. Hon hade en jätteskum grunka som hade lång svart svans o en jättesmal lång nos. Å jääääädras vad den skrek! (jag borrade upp lite prylar i hallen.. Skräckblandad förtjusning skulle jag kalla hans reaktion //matte)
Och, som jag sagt förut, ibland är min matte braaaa trög alltså! Idag var jag tvungen att stånga henne för att hon skulle fatta att jag var tvuuuuungen att gå ut.. Ooooomedelbaa-aart! (det är sant .. alltihop.. hrm… Var det en get eller en corso jag köpte? 😉 //matte)

När jag väl fick ut trögskallen träffade jag på en lustig liten herre som hette Mio. Han har var helt kolsvart och var alldeles krullig. Dessutom pratade han som om han blivit biten av en hoppkotte i pickadollen (som pappa säger).. Men han var snäll! 🙂

4 responses

  1. Ja, fast jag blir ju inte så ofta biten av en hoppkotte i pistolen. Oftast blir jag biten av din bror. Numera så blir han rejält tillsagd kan jag meddela. För det gör ONT!!! Så det kanske inte är så lustigt att Mio låter konstigt. Det kan ju ha varit en mycket stor hoppkotte med stora tänder.

    *kramar*

    /Pappa Leo

  2. Hmmm första inlägget blev konstigt. Matte hjälpte mig skriva och då satt den där minsta människan i mattes knä och tryckte på knappar.
    Så jag bad matte skriva igen…jo nu när jag är 1 år (så skulle jag skriva) så trodde jag att jag visste allt, men vad är en hoppkotte? Något man borde hålla utkik efter? Ja menar matte och husse är ju i sig själv obehagliga och hittar på massa dumt…så jag har liksom bekymmer så det räcker.
    Matte vill hälsa och säger att hon hoppas ni hade en trevlig midsommar.

    Over and out från Snygga Tyra

  3. Pappsen! – du är ju mycket större än Mio, så hoppkottarna når nog inte ens upp dit. 😛
    Det var nog en hoppkotte tror jag.. 🙂

    Tyra bejben! – min matte säger att det heter grodor, men jag veeeet att det heter hoppkottar! *nickar klokt* Jupp, hoppkottar ska det va!
    Vi hade det gött o mysigt hela helgen jag å matte! Hoppas ni också hade det skönt! 🙂

Kommentera

