Matteknasan

Matte är rolig hon.. När vi åkte i Magiska lådan fick vi åka med en trebenting o hans eh.. tja… det var en konstig jycke iaf.. Men så sa han;
”Tänk att få åka med en sån här söting!”
”Åååh tack!” säger matte flörtigt..
Ehh.. hallå.. Han menade miiiiig! 😛 (och det är sant! Hrrmmmpfh! //matte)

Sen fick matte knäppen… Fast det var kul! Mäh alltså.. kolla vad hon gjorde med min mat! Hon packade in den, tokiga mänska! websmileys.com
© vhcfan 2007

Idag har jag mest sovit och ..eh… sovit… Busat lite har jag gjort också. Och skrikit på matte.. Asså hon fattar trögt ibland du!
Ja’ ba’; ”Haaaaaaaaallllååååååå!!?? Jag behöööver piiinka!! Öh! Hörrö!!”
Tillslut hajjade hon, men jag var tvungen att börja klättra ut genom fönstret (och det är också sant! //matte) för att det skulle gå fram till hennes ärthjärna! *skakar på huvudet*

Åh vet ni vet ni??!! Jag har gått i Backen själv!! Igen!! Halllå hur bra är inte jag då??! Det där med att gå på den… det får matte fixa (dvs bära på honom på rulltrappan o ställa ner honom sen.. hoppas han kan sluta med det när kilona börjar dra iväg uppåt.. //matte)

När vi stod på Schabraket pratade jag lite med en människovalp som satt i en sån där människovalpstransport, matte tyckte jag skulle vara tyst. Jag tyckte matte var dum. 😛 Människovalpen lät jättekul! ”Oooouuubve” sa hon sötnosen.. 🙂 Massor av gånger!
Fast jag tror matte känner sig lite förbisedd ibland.. För alla bara tittar på mig, ler och säger ”ååååååååh… guuuuud så söt” med ett lyckligt leende på läpparna.. Asså.. matte är ju också jättesöt, men det hör liksom inte hit direkt nu..

Efter middagen gick vi ut o lekte i Gröna Havet… Och jag tror matte är rätt knäpp.. För att vara tvåbenting menar jag. Hade hon haft fyra ben, som jag, då hade nog ingen stannat och glott när hon kutade omkring o hoppade som en annan toka. Men nu är det ju så att hon bara har två.. Så det blir att vi leker med publik ibland.. *garvar*

Jaha! Nu ska matte spela spel tydligen… Tja!

3 responses

  1. Din matte är absolut bästa matten en hund kan ha! Bara så du vet 😉

    Själv är jag en rätt trött matte i mellanåt som blir ännu lite tröttare och irriterad på att din bror och far alltid ska försöka göra alla saker samtidigt, som att gå in genom dörren, ut genom dörren, upp i soffan osv.

    Ha världens bästa midsommar! *kramar*

  2. Nelson m matte – Eller hur?! Hur kul som helst! 😀 Hoppas ni också får en skön midsommar!

    Matte – Min matte bara tycker du är heeelt uuuuunderbar! Du kan va lugn, min matte blir dödligt trött på mig ibland.. fast hon är rätt lätt att charma glad igen.. 😉

Kommentera

