Både beröm å bus

Imorse väckte jag matte halv sju.. Det var lagom.. tyckte inte hon.. 🙂 Hon är en riktig sjusovare den där! Så jag lät henne sova en timme efter vår första promenad, sen var det nog tyckte jag.

Å vet ni vem jag träffade imorse?! Eller vilka, rättare sagt.. Mor å dotter! Dotra vågade sig till å med fram och hälsade. Men det var nog för att jag satte mig ner tror jag. Hon är ju faktiskt pytteliten! Men bara sååååååå söt! Och sen träffade jag en trebenting och hans schäfer. Trebentingen var snäll, men hans jycke var visst som jag.. ”Låt bli min matte!”, säger jag när nån försöker hälsa på henne. Det gjorde schäfern också. Fast hon sa ju såklart ”Låt bli min husse!”

Matte suckade (och skrek!) lite idag… För hon säger… att så fort jag gör nåt bra, och får beröm, så gör jag nåt bus i nästa sekund.. Aaa men hallå?! Bra – Beröm – Bus.. så klart! Corso-logik? (Lix-logik är väl mer troligt.. //matte)

Okej, hon skrek också.. Jäääättehögt! Och det var faktiskt inte alls mitt fel! Så mycket.. Egentligen är det ju hennes fel.. För hade inte hon skaffat den där leksaken, så hade inte jag tuggat på den och då hade inte hennes knäveck kommit ivägen.. ju. (han tog stöd mot mitt knäveck, missade tuggrepet o bet hål.. aj som f.. //matte)

Sen blev hon lite sur också.. för jag spillde ut hennes svartvatten i soffan.. *oups* Två gånger! Ojsan liksom.. He….

Åsså gick vi ut o lekte kurragömma! Jag var jätteduktig på att hitta matte (när jag visslade på honom ja.. 🙂 //matte)
Men sen gömde jag mig! Moooaaaahhaaa! Hon hade bra svårt att se mig du! Men jädras vad kul vi hade! Tills vi kom in å jag spillde ut hennes svartvatten dårå.. 🙂

Över å ut! Tja!

2 responses

Kommentera

