Skrämselhicka

Jag å matte har kommit på en ny lek, eller det var nog hon som kom på den.. Så här;

När vi är ute, så ska jag försöka leta upp saker att spotta ut.. Typ snuskuddar, fimpar, sten, plast (deeet är svårt att spotta ut kan jag säga, det prasslar jättekul!) och pappersfladder (det är också svårt, men av en annan anledning.. det fastnar i spottet ju!)
Om matte upptäcker det, ska hon sträcka ut handen och så spottar jag (för det mesta //matte) Om det är ”äckel” (som matte säger) så kastar hon bort det (jädras tråkmåns!) och om det är ”naturligt”.. gissa vad?! Då får jag tillbaka det! Oooiiihh!! 😀
Men ibland tror jag att hon bara struntar i att leka med mig.. för jag plockar upp massor med saker och hon ba’ ”Nu går vi! 🙂 ” Åsså gör hon det! Haaaallå! Reaktion tjejen! Jag. Gör. Bus. Då ska du reagera! Basta! (*flinar* //matte)
Snuspuckar är bra, de kan man döda (det gör visst pappa också säger matte) men bra kluriga att få in i munnen om de ställer sig upp därinne.. Matte sa att jag inte såg klok ut.. Määh! Hon då! 😉

Inatt var inte matte så där jätteglad på mig.. Hon tyckte att jag skulle ligga ner och sova *fjantröst* ”För nu är klockan snart tolv”.. Tillslut orkade jag inte med hennes tjat så jag la mig i min säng i alla fall.. Men sen! Då! Då var det nån som smög utanför och gjorde konstiga ljud och jag är säääker på att de skulle komma in å ta matte (jag hörde inte ett dugg //matte)
Så jag ställde mig upp (jääädras vad stor jag kände mig!) spände kroppen så där som matte brukar göra när hon är irriterad och så morrade jag. Åååh vad jag skrämde de! (han gick omkring som en spänd fiolsträng o morrade litegrann //matte)
När de var bortskrämda började matte fnissa inne på sitt rum.. Jag fattade ingenting.. Fast hela jag hickade upptäckte jag sen.. Det var faktiskt lite besvärligt att hålla sig kvar i sängen..

2 responses

  1. Hey! Du är lika tuff som jag! 😀

    Fast jag skäller och morrar när pappa skäller och morrar. Så att man vet att man gör rätt. För om det är fel så får pappa skulden. För han började 😛

    Ha det gott!

    /Nitro

Kommentera

