Hunden Traktor o hans husse

Hmpf! Matte sa, inatt, att idaaaag minsann… Då skulle vi ta det lugnt.. Tss! Ursäkta mig unga fröken, men jag är valp! Jag har bara två lägen, full fart framåt eller zzzzzzzzzzzzzzz… Capisce?

Än så länge har jag inte fått hälsa på en enda jycke idag.. Hur taskigt som helst! Inte för att det var min mattes fel, det var de andras mattar.. Asså.. jag som är både söt å snäll! Jag lät ju till å med bli att bita i den där människovalpens fingrar, trots att hon petade mig i näsan!
Sen träffade jag en gubbe som hjälpte lyspinnarna att stå rakt, hans hund hette Traktor och var en riktig ilskpigg för han lät nåt fruktansvärt!
© vhcfan 2007
(taget med mobilkameran, därav ”kvaliteten” // matte kommenterar)

Hittade skogens största pinne också! Matte sa att det var ett träd som hade dött, men hallå..? Jag äter inte lik.. liksom…
© vhcfan 2007
(togs också med mobilkameran, därav ”kvaliteten” // matte kommenterar)

Min matte är inte direkt smidigast i klassen typ.. Hon skulle smyga in i sitt rum när jag låg o sov (hon har nämligen fått för sig att jag ska ensamtränas mer! Toka!) och då välte hon en bordsskiva, slog i knäet, svor och hade sönder golvlampan… på samma gång! Rätt imponerade, men knappast smidigt.. 😛

Nu har andra brorsan vaknat också! 😀
Atlas första inlägg finns här

Kommentera

