Värsta vakthunden ju!

Okej.. jag har träffat tre hundar idag..
Den första var en sheba, han var dum för han ville bita mig, det var ju inte snällt! Han tyckte jag var en liten skit bara..
Å ja’ ba’;
”Vänta du bara, när jag är lika gammal som du gubbstrutt så väger jag dubbelt så mycket som du o är nästan lika hög som matte..! Dee’ ru!”
Då morrade han åt mig igen så jag satte mig mellan mattes fötter o morrade tillbaka. Fast tyst, så han inte skulle höra..

Sen träffade jag en rundhult blond madam och hennes entourage av tvåbentingar och ett par hjulbentingar också (de gick att tugga på, men matte sa nej.. hon är såååå himla tråkig ibland!) Madamen hette Molly och var riktigt snäll tycker jag. Hennes tvåbentingar var rätt okej de också, fast de trodde jag var en labrador! Scusi?! En vad för nåt?! Och sen när matte sa att jag var en Cane Corso, så trodde de att hon sa King Corso, det lät riktigt tjusigt tyckte jag. 🙂

Åsså träffade vi Albin. Han är en yorkshireterrier och väger ungefär lika mycket som en fjärt.. Men jädras vad arg jag blev när han försökte ta min matte! Ååååh vad jag skällde på honom å han ba ”Vaaadåå.. jag skulle ju bara hälsa lite..”
Tsss! Försöka duger!
Fast matte blev lite sur på mig och nöp mig i örat, för hon tyckte inte att man ska bete sig på det viset. Men vadå? Så länge Aaaalbin håller sig till sin matte så kan vi ju leka, bara han låter bli min! Förresten bet han mig i rumpan.. Då blev jag lite putt ju…

Dessutom har det varit tvåbentingar, flera stycken faktiskt, som hotat min matte (de gick på gångvägen alltså, tro inget annat // matte kommenterar) och då måste jag ju visa att jag är jättestor och tuff. Så jag morrar och reser ragg (så blir jag lite större också då ju) men hallååå.. det är liksom ingen som blir rädd! Jätteskumt.. De bara tycker jag är söt.. Tss… vet jag väl!

Kommentera

